Köln – påstådda manliga sexuella övergrepp mot unga kvinnor

Köln, nyårsnatten 20151231:

”Vittnen har berättat om att grupper av män (påstås ha varit flyktingar /NBT) omringat yngre kvinnor som sedan blivit sexuellt antastade och rånade på sina tillhörigheter. Kölns polischef Wolfgang Albers betecknar händelserna som ”sexualbrott i en massiv skala” och säger att man tar dem på största allvar. Hittills har polisen fått in ett 90-tal anmälningar gällande personrån och/eller sexuella övergrepp, men man räknar med att antalet kommer att stiga de närmaste dagarna. En kvinna har anmält att hon blivit våldtagen.”

Men herregud? Var höll alla ”riktiga män”, alla tyska män hus? Alla män som påstår att de ”älskar” kvinnor och finns på jorden för att ”beskydda” alla kvinnor och barn? Sprang de och gömde sig? Eller låg de kanske med byxorna nerhasade, tillsammans med tyska polismän på bordellerna, som skapats åt män i det tyska samhället och runkade av sig i unga, utländska och kanske till och med tvångsprostituerade afrikanska kvinnor?

Hanna Fahl i DN:

”Den gemensamma nämnaren vid övergreppen är kön, inte etnicitet.”

”Det är lätt att nästan glömma för det blir så normalt till slut. Redan på mellanstadiet fick man lära sig att det var så det var. Grupper av killar som omringade enstaka tjejer och hårda händer och hårda ord.

Kanske värst av allt: stämningen, som ofta var upptrissad och otäck och rädd, hade också ett litet stråk av något annat, en perverterad och förvrängd uppfattning om att de tjejer som utsattes var lite vuxnare, som om att utsättas för övergrepp eller tendenser till övergrepp var en naturlig del av att sluta vara barn. Så börjar det. Det fortsätter när vi är vuxna.

”Vet män att många kvinnors första reaktion på övergreppen i Köln inte är förvåning utan igenkänning?”

Vet män det? Jag undrar verkligen, för det är så många män som högljutt talar om Köln som om det vore det mest sinnessjuka och avvikande de hört, och fördömandet är självklart och viktigt, men vet män att många kvinnors första reaktion inte är förvåning utan igenkänning?

Det är klart att män vet det! De har ju själva sett dessa övergrepp på stan, i hetero-hemmen, på krogen, på fester, på arbetsplatserna och i skolorna. De har mammor, systrar, flickvänner, fruar och döttrar som har råkat ut för manliga övergrepp. De har manliga vänner som har utsatt kvinnor och det är ganska sannolikt, att de själva har gjort det också. Män bryr sig inte, och de har förmodligen aldrig vare sig ingripit eller protesterat mot detta manliga fenomen i sina liv.

Nu försöker den bedräglige, mycket dramatiske, ständigt ljugande mannen och hans makt-apparat bara låtsas som att han är lite ”bättre” än män från andra länder. Denna fejkade manliga upprördhet, är endast ett sätt för mannen att försvara och sprida sin rasism och att försöka få humana, mänskliga kvinnor med på hans rasist-tåg.

Nu har mannen och hans samhälle det politiska uppdraget att ”varna” kvinnor, som oftast är antirasister, för alla våldtäkter som ”utländska” män, kan komma att utsätta kvinnor för. Som om kvinnor inte redan är vana vid att behöva freda sig från sina ”egna” män? Som om kvinnor, världen över, inte redan är vana vid att inte kunna röra sig fritt i sina egna samhällen, på grund av sina ”egna” män? Som om kvinnor (och barn) inte redan är utsatta för misshandel, mord, våldtäkter, sexuella övergrepp och sexuella trakasserier, av sina ”egna” män?

Dra åt helvete så jävla genomskinligt!

Mannen är inte ett dugg upprörd över att kvinnor och barn utsätts för manliga övergrepp och det är inte svenska eller tyska myndigheter heller. Det har de aldrig varit. Låt bli att låtsas som om något manssamhälle i världen, skulle bry sig om kvinnors och barns utsatthet för män! Alla förstår vad denna plötsliga ”omtanke” om kvinnor går ut på. Tyska kvinnor utsattes för liknande propaganda under mannens nazistiska era, i syfte att manipulera dem till manlig rasism och världskrig.

Jag uppmanar världens kvinnor att inte låta er luras av denna manliga propaganda igen!

Tyskarna bör verkligen se upp med retoriken som förs, sanningshalten i det hela, för inte vill de väl upprepa sin egen vidriga historia?

Svenskt rättsväsende har avkriminaliserat sexualbrott som män begår mot kvinnor och barn, då runt 95-97% av anmälningarna inte leder till några som helst påföljder eller straff för männen. Svenskt rättsväsende och svansen av ”kränkta” svenska män, anklagar istället kvinnor och barn för att anmäla män ”falskt” för sexuella övergrepp.

Svenska myndigheter mörkar och manipulerar till och med statistiken över brott som män begår mot kvinnor och barn, i syfte att framställa svenska män i bättre dager. Hur mycket bryr sig svenska män och svenska myndigheter, hur ”förfärade” är de egentligen över brott som män begår mot kvinnor och barn? Svar: Inte alls. De diskriminerar i själva verket kvinnor och barn med lagens hjälp, till förmån för (kriminella) män.

Om det bara vore invandrade män som utförde dessa illdåd mot kvinnor och barn, vilket många svenska män vill hävda – hur kommer det sig då att svenskt rättsväsende inte dömer dessa utländska män i svenska domstolar, för de brott som svenska män påstår att de har begått mot kvinnor och barn? Var är alla svenska män som protesterar mot denna rättsröta och var är alla svenska män som protesterar mot att så många, påstått ”utländska”, våldtäktsmän får gå lösa i vårt land?

Om det vore svenska män eller tyska män som hade attackerat kvinnor i grupp, som påstås ha skett i Köln, hur hade det låtit då bland svenska män?

-”Det var ju bara på skoj och lite skämt får kvinnor tåla”…?

Hur många av de svenska förövarna hade svensk polis lyckats, eller skall vi säga ”velat” fånga?

För Kölnförövarnas etnicitet har använts som slagträ från både rasistiskt håll och från mer rumsrent högerhåll. Moderatpolitikern Lars Beckman twittrade till exempel så här: ”Ni i twittervänstern som försvarar de män som tafsade och våldtog i Köln kan ni länka till när infödda svenska eller tyska män gjort motsv?”

Moderaten Lars Beckman, lever i sin egen lilla manliga högerextrema fantasivärld. Både svenska och tyska kvinnor har förstås hur många exempel som helst. Skall de skriva ned dem och skicka dem till honom så att Lasse Nasse Liten Penis, får en bättre inblick i den kvinnliga världen, något som han i egenskap av moderat, manlig politiker, uppenbarligen saknar och aldrig ens har hört talas om? Är han så pass okunnig som han påstår, om majoriteten av svenska folkets levnadsvillkor, bör han lämna sin plats till förfogande omedelbart, förslagsvis till en kvinna som självklart har bättre kompetens på området.

”Kölns borgmästare Henriette Reker reagerade på övergreppen genom att föreslå en ”uppförandekod”. För kvinnor.”

Det säger väl allt? Uppförandekod för… kvinnor…?

Jag tror inte längre på ett enda ord, som de manliga propaganda-kanalerna och män, världen över yttrar. Vad som är sant och inte, i vad som påstås ske i världen vet en inte och mycket verkar vara misstänkt tillrättalagt för att passa, som i det här fallet, den manliga högerextremismen och rasismen som är väldigt utbredd i Europa. Så lägligt, liksom?

Jag orkar inte ens bry mig längre, för sanningen får en aldrig reda på ändå i mannens förljugna, egoistiska, unkna, bedrägliga värld. Allt är bara bluff och båg i mans-världen, alla manssamhällen är korrupta, alla manssamhällen skyddar män på bekostnad av kvinnor och barn, alla manssamhällen har en egen manlig, hemlig agenda och alla manssamhällen har sina egna manliga propaganda-organ, med vilka de hjärntvättar medborgarna och censurerar oliktänkande, i synnerhet kvinnor. Det enda en kan vara säker på, är att det finns en agenda bakom allt det som vi ser nu.

Jag är så jävla trött på att kvinnor och barn, hela tiden tvingas förhålla sig till män och mäns egenskapade, fullständigt vansinniga, odemokratiska, våldsamma, bedrägliga, livsfarliga och äckligt vidriga mansvärld/patriarkat. Jag är så jävla trött på alla manipulativa män och makt-män som föraktar kvinnor men som tar sig enväldig rätt, att tala i kvinnors och barns sak, endast med baktankar, kontroll och egen manlig vinning i syfte.

De kvinnor som vill och önskar, bör tilldelas en egen kvinno-stat där de kan skapa sitt eget samhälle i fred och frihet. Efter tusentals och åter tusentals år av manligt förtryck, tvång, våld, sexuellt våld, massmord, tortyr, grovt maktmissbruk och fasansfull exploatering av kvinnor och barn, måste kvinnor inse att mannen är oföränderlig och att han förpestar tillvaron med sin blotta närvaro. Det enda sättet för kvinnor och barn att få lugn, ro och mänsklig frihet, är att undvika honom.

 

42 thoughts on “Köln – påstådda manliga sexuella övergrepp mot unga kvinnor

  1. Svenska män gör på exakt samma sätt men kommer alltid undan. De flockas som galna hyenor i garderobskön på krogen och med skräniga röster påpekar de att kvinnans (som hänger jackorna) bröstvårtor syns under tröjan, de flåsar och dreglar och menar att hon nog är kåt eller kanske hon fryser. Män på krogen, utestället kan glatt påpekar hur tjejerna ser ut, sexighet och knullbarhet är ord som kan höras. Svenska män tror att de har rätt att placera sina svettiga händer var som helst på en kvinnas kropp och säger hon ifrån så är det hon som är pryd, frigid eller gud bevars lesbisk! Alternativt behöver hon kuk i mannens sjuka värld. Allt sexuellt våld och alla sexuella övergrepp har endast med kön att göra. Hade inte så varit fallet skulle vi väl sett ett gäng afrikanska kvinnor välla fram och ge sig på män och pojkar i Sverige, som trodde att de hade rätten att göra vad som helst.
    Det är alltid personer av manligt kön som tycker sig ha rätten att agera som svin.

    • Ann: Det är vardag för kvinnor i alla åldrar och det vet förstås män. Ändå nekar män tills de blir blå i ansiktet, till de förnedrar sig själva så pass att de framstår som fullständigt patetiska, oattraktiva vuxenbebisar som skyller ifrån sig på alla andra.

      ”Kvinnor misshandlar män också. Kvinnor våldtar män också. Kvinnor ljuger om mäns våldtäkter mot dem. Kvinnor ljuger om sexuella trakasserier. Kvinnor ljuger om mäns våldtäkter och misshandel mot både deras barn och kvinnor själva. Det är bara afrikaner eller syrier som våldtar kvinnor och barn.” Etc, etc.

      Mannen är en stor vandrande lögn, bluff och båg, precis som hans skapade mans-samhälle. Det finns ingen hederlighet i män, det finns ingen ärlighet i män och det finns inget hopp om mannen. Han är uppenbarligen en idiot och denna idioti tvingas både kvinnor och barn att förhålla sig till.

      Nu försöker den tyske och svenske mannen låtsas som att han egentligen är en ”fin kille” då han i all sin uppblåsthet och brist på självinsikt, pekar på och riktar fokus mot de påstått nordafrikanska män som ska ha trakasserat kvinnor i Köln. Själv är han helt oskyldig menar han och nu vill han framställa sig själv som en beskyddare av kvinnor, trots att det är uppenbart vad hans enda agenda är – rasism. Det finns inga män eller makthavare som bryr sig om kvinnors situation och mänskliga rättigheter.

      Själva åker ju europeiska män (tex svenskar och tyskar) till Afrika och runkar av sig i deras unga kvinnor och barn, till och med kidnappar afrikanska unga kvinnor i syfte att tvångs-sälja dem till män på bordellerna och gatorna runt om i Europa. Självklart åker den europeiske mannen även till andra ställen på jorden för att säkra mannens tillgång till köpe-runk, genom att kidnappa och tvångsprostituera utländska unga kvinnor. Till sin gode hjälp har den europeiske mannen både regeringar, rättsväsende och banker, för att nämna några exempel.

      Åh, men vilka fina män vi har i Europa till skillnad från i Afrika, eller hur? Vi kvinnor skall väl vara jävligt tacksamma, egentligen, menar mannen som om han äger hela världen själv och kvinnor måste fråga mannen om lov och tacka honom för allt? Fy fan, säger jag bara. Jag vill bara spotta dem i ansiktet och flytta till en öde ö.

    • MAMMA MIA NBT! JAg väntade på att du skulle ta upp detta. Har debatterat mig dödstrött i diverse forum om detta. Om hur hatet, våldet och föraktet mot kvinnor är UNIVERSELLT. Vi har ju tidigare diskuterat dess grunder här på sidan för några dagar sen.

      Just det du beskriver om hur vi kvinnor sedan barnsben är vana id sexuella trakasserier och våld är on the spot. Jag har aldrig träffat EN ENDA KVINNA som inte råkat ut för detta!

      När jag växte upp var detta vardagsmat i skolan och så fort man vistades ute. På den tiden var barn mer fria att leka utomhus utan ständig övervakning och jag kan lova att det hände saker som oftast inte kom fram och om det gjorde det tystades ner och inte åtgärdades.

      Små flickor (och pojkar) blev mobbade och slagna av främst större pojkar, de flesta flickorna i klassen blev regelbundet utsatta för sexuella trakasserier redan från ungefär femte klass. i sexan tog det fullt fart då vissa av flickorna var lite mer ”välutvecklade” än andra , hade mer kvinnliga former, större bröst , tidig pubertet. Jag var en liten spinkig , kortklipp ”pojkflicka” så jag blev”Bara slagen” och retad , de sexuella övergreppen kom först senare för mig (från män och pojkar i min egen ålder, i femtonårsåldern, pedofilerna hade jag givetvis inte sluppit undan även som lite barn men de lyckades jag iaf springa i från eller vrida mig loss ur deras grepp.

      EN gång lyckades det inte då jag var i tioårsåldern då jag blev lockad ner i en källare av en några år äldre pojke under förevändningen att det fanns kattungar där. Han trycket ner mig på golvet och drog av mig mina underbyxor och försöket stoppa in den”. Jag sprattlade mig ur greppet och sprang därifrån. Jag berättade aldrig någonting för mina föräldrar utan kände mig själv smutsig och skyldig för att jag följt med honom och trodde jag hade ”knullat” flera år.

      Jag ser tillbaka på det lilla flickebarn jag var med ömhet och medlidande och stor rödglödgad ilska. Jag tvingades ju möta denna pojke i trappuppgången och i skolan varje dag och höll mig alltid på min vakt och på avstånd efter det. Men jag var definitivt traumatiserad efter det då jag ju fick behålla rädslan, äcklet och skuldkänslan inom mig själv.

      Andra flickor blev dagligen omringade av flera pojkar på rasterna och på vägen till skolan, tafsade på, ibland kunde de bli liggande under en hel hög pojkar som rev , slet och klämde, flickor blev indragna på toaletter och i andra utrymmen och ”fingerpullade”, det var vidrigt och ingen vuxen gjorde något, vi talade inte ens om det. Vi uthärdade, det var vardagsmat och så vi trodde att det bara var och inte gick att göra något åt, man fick vara, kvick i vändningarna och hålla sig undan i skolbiblioteket, hos skolsköterskan eller nära de lärare som vaktade på rasterna.

      Då övergrepp som dessa nu skulle rubriceras som våldtäkt så hade Sverige på sextio och sjuttio-talet närmast astronomiskt hög våldtäktsstatistik det var bara att man inte tänkte så då. Vardagsmat som sagt som de flesta vuxna inte kände till eller ville se.
      Jag var uppväxt i en sk ”invandratät” förort, men de här pojkarna var samtliga ”etniskt svenska”, Peter och Stefan och Roger och Bengt. De pojkar av utländsk härkomst jag kände var faktiskt snällare och uppförde sig bättre mot flickor på den tiden. De var ofta rätt hårt hållna och väluppfostrade av sina lite gammeldags konservativa föräldrar, hade fint sätt, var mjukare.

      En av mina kamrater en sk ”flicka på glid” på den tiden blev gruppvåldtagen av raggare i parken utanför skolan där vi ofta hängde i tonåren, hon var tretton och hade blivit lockad med sprit och thinner som var vanligt förekommande i den miljön. Tror ni hon anmälde? Nej, männen som i tjugoårsåldern hotade med att de skulle döda henne, hennes ensamma mamma, våldta hennes lillasyster och sparka ihjäl hennes katt. Allt hon hade och älskade här i världen och eftersom de använt GROVT våld mot henne tog hon detta på djupaste allvar. Vi barn som bevittnat och kände till händelsen sa heller inte något.

      Denna flicka lever inte längre kan jag tillägga,hon gick under i missbruk och sälvhat. Det är så man kan gråta BLOD!

      • Flora T: Tack för att du tog dig tid att berätta detta. Vi delar nog alla dina erfarenheter och själv har jag en hel drös med kvinnor i min omgivning, inkl. mig själv, vars skoltid, uppväxt och vuxenliv påminner mycket om de flickor och kvinnor som du berättar om. Det är vardagsmat för kvinnor och flickor men det vet män.

        Nu är de bara ute efter att ansvarsbefria sig själva och av principskäl neka till kvinnors verklighet och framför allt, försöka ”slå hål” på feministiska sanningar, dvs att mäns våld och sexuella våld mot kvinnor och barn, har EN gemensam nämnare – MÄN. Könsmaktsordningen och patriarkatet råder världen över men de kan bara inte, av manliga principskäl, erkänna detta.

        Så jävla barnsliga är män, de kan aldrig erkänna att kvinnor har rätt och de att de själva har fel. De verkar ha stannat i växten och beter sig som småpojkar som måste trotsa mamma. Ännu löjligare är det här manliga sättet att försöka skrämma kvinnor med att ”alla invandrare skall komma hit och våldta oss”, enkom för att få erkännande från antirasistiska kvinnor för deras vidriga rasism och äckliga människosyn. Hahaha, de är så fruktansvärt genomskinliga att jag rodnar ÅT dem! Som en unge som står med hela handen i kakburken, blir påkommen av mamma men nekar till att ens ha handen i kakburken. 🙂 🙂

        Sanningen är, vare sig män vill erkänna det eller ej – utan män skulle kvinnor och barn inte ha så många problem i världen. Utan män skulle vi få leva i fred och frihet. Det gäller hela våra liv, vår syn på oss själva och varandra, vår självkänsla, vår handlingskraft, vår arbetstid, vårt moderskap, vår mentala, fysiska och sexuella hälsa etc, etc.

        Alla kvinnor som jag känner och har känt i livet, har haft perioder i livet där de har mått dåligt, psykiskt eller fysiskt och det har alltid, i samtliga fall, berott på en man. Pappa, bror, make, pojkvän, manliga skolkamrater, manliga chefer etc, etc. Jag känner förvisso en kvinna som dog i lungcancer pga rökning men å andra sidan är det ju män som har skapat och tjänat grova pengar på den skiten också.

        Tack igen för dina exempel från verkliga livet, Flora T. Jag blir så jävla förbannad när jag läser det så jag går inte in på varje fall närmare.

    • Jadu Ann. Det patetiska är det finns en massa ynkryggar i den sk ”mansrättsrörelsen” som försöker hävda att det i själva verket är lika många män om inte fler som drabbas av våld och övergrepp från KVINNOR! Inte minst ylas det om PSYKISKT våld. Det är vad många män brukar kalla det när när en kvinna försvarar sig verbalt eller kritiserar mannen på minsta sätt,

      Du minns väl allt tjolahej kring ”Scummanifestet” och Valerie Solanas som tas till intäkt för kvinnors våldsamma bestialitet. Hö!

    • Ann: De är värda allt förakt så spotta på. 😉 En gång i tiden trodde jag att det svenska samhället såg på kvinnor och barn som likvärdiga medborgare. Det tror jag inte längre.

  2. Ja, själv trodde jag en gång att det var möjligt att leva jämlikt med en man. Det tror jag inte nu och jag vet att det knappt är möjligt, om det ens är det. Bevisen på detta är otaliga.

    • Ann: Problemet är ju att inte ens vi singelkvinnor, som frivilligt har valt bort män i våra liv pga att de är dumma i huvudet, lata och egoistiska, inte slipper undan ändå. Vi tvingas ju leva i mans-vansinnet/patriarkatet i alla fall.

  3. Fan vilket bra inlägg! Läste artickeln i DN för nån dag sen och är helt chockad av att män är förvånade, de gör ju sånnt här själva hela tiden!

    • Flora T: Du envisas med ditt hopp om män. 😉 Själv har jag gett upp. Men nu skall jag läsa länken och se om du kan få mig att ändra mig. 😉

      • Jag är ju pojkmamma så jag MÅSTE tro. 😦 Men det gjorde nog OUR BOY´S mammor också och vägrade tro att deras rara , välartade gossar skulle kunna uppföra sig så här i grupp.

        Också de allierade använde kuken som vapen. I blame the patriarchy, inte det fåtal enskilda män som verkligen tagit avstånd från det. De finns, det är bevis på att det inte är genetiskt predisponerat utan ”strukturellt” . Så starkt som övervåldet , hånet och ovilja att lyssna är är även mot dessa män tvivlar jag på mänskligheten framtid, på att de får chansen att utveckla samhället tillsammans med kvinnor.. Det räcker nog inte med ett kvinnoland. Vi behöver minst en kvinnoplanet.:(

        http://www.aftonbladet.se/kultur/bokrecensioner/article20786829.ab

      • Flora T: Pojkmammor är ofta ett problem, faktiskt. De ser sina vuxna söner som sina små pojkar och verkar tro att de är oskyldiga små barn. Surprise – det är de inte. Jag har sett prov på pojk-mammor och systrar som förnedrar sig själva, i sina försök att försvara uppenbart skyldiga söner och bröder, tex våldtäktsmän och kvinnomisshandlare.

        Jag har hört pojkmammor säga att de önskar att deras vidriga söner träffar en tjej, så att de ”lugnar ner sig” och kommer tillrätta i livet. Uppenbarligen har pojkföräldrarna inte lyckats med uppfostran utan lägger över ansvaret på kvinnor som förväntas uppfostra deras rubbade vuxna söner. Ja, listan kan göras lång.

        Ja, problemet är ju att mäns skapade könsroll, går ut på att låtsas vara överordnade kvinnor. Hur skall man få män, som tror att de vet och kan allt, tror om sig själva (på fullaste allvar, alltså) att de är ”bättre” än kvinnor, överordnade kvinnor, att ens lyssna på kvinnor? Herregud, många heterokvinnor, till och med feminister, lever i många många år med män som de aldrig lyckas göra sig hörda inför.

        Män har fått så många chanser och heterokvinnor är alltid ytterst generösa med att ge män nya chanser, förlåtelse osv. Det hjälper inte. Uppenbarligen. Kvinnor behöver inte män så det finns ingen som helst anledning för oss, att dra på dem i ytterligare några tusentals år. Utsätta oss själva, våra barn, våra systrar för allt jävla lidande som män och manssamhället orsakar – för vad? Det är mannen som är beroende av kvinnan, inte tvärtom.

        Det är anledningen till att maktmän har skapat lagar för att tvinga kvinnor och barn i lag med män. Det gör män fortfarande i många delar av världen. Ser vi tillbaka på historien, kommer mannen aldrig att förändras. När vi kvinnor tror att vi kan slappna av eller när vi har nått minsta framgång, sätter han igång igen med sitt maktutövande. Ett steg framåt, femton tillbaka.

        Jag menar seriöst att jag önskar ett separat kvinnoland. Så jävla mycket som män är skyldiga oss kvinnor på jorden, för allt lidande, för alla pengar och tillgångar de har stulit, för alla mord, våldtäkter, krig etc så har vi all rätt att skapa ett eget kvinnoland, fritt från män och manligt styre. Seriöst, alltså. De kvinnor som gillar att bo med män, kan fortsätta göra det men själv skulle jag skulle sticka på studs och aldrig se tillbaka. 😉

      • Flora T: Big mistake, big mistake. De kommer att få ångra att de släpper in män i gemenskapen. Om du inte har märkt det, så är det mäns uppgift i livet att bryta kvinnors regler, förstöra kvinnors gemenskap och kvinnors hela liv.

        Det kommer att sluta med att de här vackra kvinnorna får ansiktena nersprutade med sperma, en och annan blåtira, tvingade till sex men lära sig att det är ”frivilligt”, börjar svälta och träna frenetiskt, tvingas till att raka hela sina kroppar, dubbelarbeta, bli ofrivilligt gravida, gå runt med anal inkontinens pga männens tjat om runk i rumpan och snart knaprar de piller för glatta livet för att de tror att de har blivit ”psykiskt sjuka”.

        Det här är ett bättre alternativ:
        http://www.economist.com/news/obituary/21576632-marcella-pattyn-worlds-last-beguine-died-april-14th-aged-92-marcella-pattyn

        🙂

  4. Hahahahha! Vi har alltid hållit efter gossarna i vår familj då jag sluppit manlig inblandning i min ”fostran” i det stora hela (naturligtvis fått stå för fiollerna till 80%, vård, vabb och hela det härliga dubbelarbete till 100 % – Det rör sig dessutom om en STORASYSTER! Somalltid varit steget före och satt sig i respekt. Resultatet har blivit bröder som har förstått en hel del. Yngste sone som står i begrepp att flytta hemifrån berättade igår om svarta amerikanska basebollsspelare som made it och vilkas första mål i livet när de tjänat sin första miljon is ”buy my mother a house”, eftersom de vuxit upp med starka , varma , kämpande ensamma morsor vilket är regeln i de kretsarna enligt sonen och sällan har någon relation med sin för länge sen bortsprungna pappa och därför sluppit hans härjande i hemmet . Sonen berättade att just det här med ”buy my mother a house” var så oerhört symboliskt viktigt för dem som första prioritet eftersom de under sin uppväxt upplevt mammans kamp och solidariserat sig med den, och hemmet varit solkigt, slitet, trångt, täta flyttar, hot om vräkning och i många fall perioder av hemlöshet, det alltid varit kort om pengar, inte funnits råd till renovering , nya möbler men hur mammans alltid prioriterats barnens behov, älskat och vårdat och närt dem på alla sätt hon förmått.

    Inte utan att en stackars utsliten mamma med lån över skorsten får en liten rörelsens tår i ögonvrån. Man kan ju alltid hoppas gossen tagit intryck? Varför annars nämna saken i positiva ordalag? 🙂

    Amerikanska basebollsspelare figurerar ju ofta i rätt misogyna sammanhang de också tyvärr så bör väl ej romantiseras men just detta var ju sympatiskt. 🙂

    Tänker på en mycket kär väninna och jag som har en gemensam formel eller liksom liten besvärjelse vi alltid tillägger på slutet när vi varit en smula entusiastiska över någon mans dygder. ”men han är naturligtvis också en slusk”. LOL Better keep your expectations low…

    • Flora T: Storasystrar är alltid bra för pojkar. 😉 Ensamstående mammor också, även om de får leva fattigt pga heteropappor som gillar att göka fram barn men sällan vill betala för deras överlevnad. När barnen har blivit vuxna, tittar ibland heteropapporna plötsligt fram igen och blir beundrade av barnen för att de ”bryr sig”.

      Haha, ja! Sanningen är faktiskt (lyssna på en erfaren gumma) att det alltid finns något skelett i manliga garderober. Alltid. Medan kvinnor vräker ur sig hela sina liv inför mannen inom loppet av en vecka, håller mannen sina smutsiga skelett gömda i garderoben tills han är säker på att hon är ”fast”, tex tills de har flyttat ihop. Varning utfärdas för män som har bråttom att flytta ihop!!

      Då upptäcker kvinnor allt från drogmissbruk, till papper från Kronofogden, till faderskap över ”okända” barn, till köpe-runk osv, osv. Vissa män tar aldrig fram skeletten ur garderoben, de hittas först vid deras död. Ett fall som jag känner till i stan, handlar om en man som levt dubbelliv med två olika kvinnor, familjer under 30 års tid. Hans familj nummer två, avslöjades då barnen skulle ärva.

  5. Angående din ”beguine -länk”. Ja, det är inte utan att…

    Låt oss fundera lite till på detta under sång av Caterina Valente! Vackert namn har hon. Det betyder ”modig”, skulle vilja byta mitt trista son-namn till det för att peppa mig själv en smula. Lite självhypnotiskt sådär.

  6. Bra skrivet! Jag är också så jävla trött på den här dubbelmoralen !
    Ingen vågar i Sverige 50 år efter Kongo ta upp vad svenska soldater gjorde där. De hyllas fortfarande som hjältar och sexuella övergrepp i grupp på smutsiga madrasser får bara inte nämnas.
    För att inte tala om fallet nyligen när en kvinna slog till en man som ofredande henne och hon dömdes! Och alla dessa manliga svenska journalister som försvarade domen!
    Svenska män tafsar precis lika mycket när de får chansen och polisen bryr sig inte.

    • mimma: Ja, det manliga hyckleriet är totalt. Förutom allt det som du nämner, har svenska män bara under senare tid hotat kvinnliga journalister, programledare, feminister osv med allt ifrån våldtäkt till död till mord på dessa kvinnors barn.

      I rättsväsendet döms unga tjejer till ”falsk tillvitelse” då domstols-patriarkatet har friat deras våldtäktsmän. Barn, vars fäder misstänks för övergrepp mot barnen men som alltid frias av domstolarna, tvingas att umgås obevakat med sina pedofilpappor. Dessa pappor ges till och med vårdnaden om barnen på heltid. Barn med kriminella pappor, tvingas åka och besöka dem regelbundet i fängelserna. Pappor som har mördat barnens mammor får vårdnaden om barnen.

      Var åttonde svensk man har köpe-runkat. Svenska män skriker om att de vill avskaffa sexköpslagen och inskränka kvinnors aborträtt. Svenska män och pappor badar i porr och – barnpornografi. Svenska män groomar unga flickor och barn på nätet. Svenska män åker utomlands och köperunkar i unga flickor, till och med barn. Många av dem är själva pappor men det vågar ingen säga högt, definitivt inte massmedia.

      Kvinnor mördas och deras pojkvänner och makar kommer undan mord, med att de har mördat kvinnorna under ”sex” (BDSM). Svensk polis går ut i massmedia och försvarar dömda barnporrbrottslingar. Svensk polis går ut i media och påstår att kvinnor anmäler män ”falskt” för våldtäkt. Svensk polis mörkar mäns brott mot kvinnor och barn, friserar statistiken och kallar ofta inte ens gärningsmän till förhör, innan anmälan läggs ned. Svenska män och killar lägger ut nakenbilder på sina ex-flickvänner och fruar i syfte att ”hämnas”.

      Sanningen är att hela samhället står uteslutande på svenska mäns sida i alla brott som de begår mot kvinnor och barn. Massmedia hjälper dessutom till att sprida bilden av mannen så som han önskar framställas samt att ”normalisera” t.ex sexualbrott i språket, genom att kalla mäns våldtäkter mot kvinnor och barn för ”sex”. Ordet ”pappa” undviks alltid då det är något mindre smickrande som pappan har gjort. Ordet ”pappa” används annars ofta nu för tiden, i syfte att framställa dem som viktiga för barnen. Mammor osynliggörs. Manssamhället ser noga till att mannen aldrig skall tappa kontrollen över kvinnor och barn, vad han än utsätter dem för.

      Vad tusan? Är det Saudiarabien vi bor i eller är det Sverige?

  7. Här har vi brännvinsadvokatyr för ”köperunk” som du NBT så träffande kallar det. En tuppkyckling med mycket höga tankar om sig själv har mobiliserat 287 idioter som gillat artikeln men det bör vi ta med en nypa salt då det är click.bait och slasksajten Nyheter 24, en av de värsta tillhållen för unga misogyner av värsta slag det rör sig på. Många kvinnor och ett par vettiga män gör mycket bra ifrån sig i kommentarsfältet och krossar tuppkycklingens arroganta ”argumentation” för det oförsvarliga.

    Han verkar ha missuppfattat lagstiftningen trots att han påstår sig vara advokat Det ÄR ju inet förbjudet att sälja ”köperunk” i vårt land. Det är förbjudet att köpa däremot och det finns ingen anledning att ändra på den saken men istället bör lagen efterlevas strängare och straffsatserna höjas för nu är det nästan värre att åka dit för snatteri än att köperunka i en traffickerad och/eller missbrukande ung flicka.

    http://nyheter24.se/debatt/816376-bade-man-och-kvinnor-saljer-sex-lat-dem-gora-det

    • Flora T:
      ”Både män och kvinnor säljer sex – låt dem göra det”

      Uppenbarligen har den 21-årige gossen, Paul Pascalau inte koll på lagstiftningen, vilket du redan har noterat. Siktar Paul Pascalau på advokatyrket så bör han nog läsa på lite bättre. Det är förstås lagligt att sälja ”sex” i Sverige för den som vill.

      ”Trots det ovanstående kommer det finnas folk som hävdar att jag skriver detta för att jag är man och potentiell torsk. Men faktum är att flertalet studier som utförts i norden visar att fler män än kvinnor sålt sexuella tjänster.”

      Aha…? Paul Pascalau kanske tror att han gör något olagligt när han säljer sex till andra män…?

      Undrar vad hans mamma och andra kvinnliga släktingar säger om Pauls offentliga uttalande på nätet?

  8. .. och män som säljer sex gör det oftast till andra män. Nog visar det på något. Män utnyttjar kvinnor, barn, djur och andra män. Jag tror också vi lever i Saudiarabien.

    • Ann: Ja för fan, män runkar picken i allt tydligen? De har inga moraliska betänkligheter alls – allt är ”sex” för mannen. Barn, djur, kvinnor, dockor, män, lik, dammsugarslangar, termosar med köttfärs, träd… Ha ha ha! Vilka clowner va? Sen tror de att allt/alla som de har runkat av sig i, också har haft ”sex”. 🙂

      Alla vi kvinnor, världen över, lever i Snopp-land. Tänk att såna här jönsar styr hela jordklotet? Svetten bryter fram i pannan på mig.

    • Flora T: Homosexualitet är ganska vanligt i de regionerna. Min f.d sambo (sjöman) berättade om hur det var, att som man bli sexuellt trakasserad av andra män på gator och torg, när han landsteg/mönstrade av i de regionerna. Han vågade knappt lämna hotellrummet. 🙂

      Han sade alltid: ”De tror ju att Mohammed ska födas ur röven!”

      En kan verkligen fråga sig, igen, hur ”heterosexuella” män egentligen är. 😉

  9. Jeg lurer på om ikke forskjellen på reaksjonen på hva som skjer hver dag av tilsvarende oppførsel og hva som skjedde på nyttårsaften er ganske enkel.
    Når norske/svenske/europeiske gutter og menn gir en slik oppmerksomhet til jenter eller kvinner, så føler de egentlig at det er et kompliment. Noe man egentlig blir glad for eller bør være takknemmelige for, selv om man gir uttrykk for det motsatte.

    Derimot så tar nordiske/europeiske menn det som en fornærmelse mer mot seg selv når asylsøkere/innvandrere/menn fra andre religioner kommer inn på det som de føler er eget territorie. Da oppfattes det som en fornærmelse mot en selv – først da ser de at det er et overgrep mot kvinnene.

    Det er noe av samme mekanismen dersom en enslig kvinne utsettes for trakassering. Hennes klager tas ikke på alvor. Kanskje hun liker det, og i alle fall har hun gjort noe som har åpnet for en slik behandling. Om hun ikke er enslig, så tas tilbakemeldingene fra ”mannen hennes” på mye mer alvor, og det regnes som hans jobb å forsvare og sette grenser.

    • LR: Ja, så kanske det är? När de ”egna” männen trakasserar kvinnor så tror de att det är ”komplimanger”? Men när ”utländska” män gör samma sak så inser de att det är sexuella trakasserier?

      Det verkar sannolikt det du skriver om singelkvinnor också. Singelkvinnor ses på som lovliga byten och får inte ”gnälla” på mäns sexuella trakasserier? Singelkvinnors protester tas inte på allvar på samma sätt som protester från kvinnor som har en relation med en man? Kanske handlar det om att män ofta respekterar andra män mer än kvinnors kroppsliga integritet? De vill inte vara respektlösa mot en man, genom att trakassera hans kvinna?

      Det är märkligt också, att många män bara förutsätter att alla kvinnor är heterosexuella och därmed sexuellt intresserade av män?

      • Jeg er litt usikker på om jeg klarte helt å sette ord på det jeg tenker/mener 🙂 så jeg har lyst å fortsette å ”tenke” litt her. Jeg har også lyst å si at jeg er enig i analysen i blogginnlegget ditt, men jeg tror altså at det er et element til i reaksjonen hos så mange menn.

        Det har noe med at mennene føler seg krenket på egne vegne, men at de gjemmer den følelsen for seg selv og andre bak det de opplever som ”ridderlighet” eller ”beskyttelse” av kvinner.

        Det skjer i forskjellig skala.
        Noen menn kan mishandle kjæresten/kona psykisk og noen ganger også fysisk, men de tar det som en personlig fornærmelse om noen andre sier noe nedsettende til henne. Selv om de bruker mye styggere ord selv.
        Noen kan plage jentene på egen skole eller i egen by, men blir skikkelig forbannet om guttene fra naboskolen/nabobyen gjør det samme.
        Nå kom det menn fra en annen verdensdel, og forsvarsreaksjonen er den samme. De tror de forsvarer sin(e) kvinner, mens de egentlig bare forsvarer seg selv og sin ”eiendom” og sine ”rettigheter”.

        Andre har ikke lov til å krenke deres kvinner, men den krenkingen de selv bedriver er ikke farlig. Det de gjør selv er enten ikke så farlig (kanskje er den selvforskyldt fordi kvinnen har sagt eller gjort noe eller … så hun får skylde seg selv), eller rett og slett er det noe som bør oppfattes som smigrende.

      • LR: Ja, det är intressant. Jag tänker också att det kan ha med ägande att göra? Alla svenska män tror att de äger alla svenska kvinnor så att säga? Vad svenska män gör med sin egendom (”deras” egna kvinnor), är deras ensak men när utländska män tar sig rätten att kränka svenska mäns kvinnor så känner sig svenska män kränkta själva? Andra män tar sig rättigheter med ”deras egendom”, tycker de? Hur de själva behandlar sin ”egendom” ser de som sin ensak?

        Har jag förstått dig rätt?

  10. Och så dagens artiklar om alla nedtystade övergrepp på ungdomsfestival i Stockholm! När det nu äntligen kommer ut är anledningen till mörkningen ”vill inte gynna SD”. Då kunde de i så fall ha publicerat endast övergreppen som icke-flyktingarna begick? Nähä, det var visst inte rasism/rädsla för rasism, utan vanligt kvinno-, förlåt, flickförakt.
    Jag blir så arg och trött, men det är faktiskt bra att det börjar pratas om sånt här. I medier, på förstasidor. Så att flickor och kvinnor kan börja bli trodda och tagna på allvar.

    • Anna: Det är otroligt patetiskt. Det råder inga som helst tvivel om att det manliga hatet mot kvinnor i Sverige, är väldigt utbrett. Det ligger hela tiden i grunden och pyr och avslöjas så fort män öppnar munnen.

      Jag märker också att män hela tiden skapar en bild i media och andra forum, som avser att få oss kvinnor att börja tvivla på varandra. Vi förväntas ”erkänna” och okritiskt ”medge” bilden, som män skapar av kvinnor. Trots att vi inte känner igen mäns bild alls, i de kvinnor som vi har runt omkring oss och har umgåtts med i hela våra liv, förväntas vi ”erkänna” att de kvinnor som män påstår sig ha erfarenhet av, existerar.

      Detta är förstås ett sätt för män att ständigt flytta fokus. De tror att de framstår som lite bättre om de kan lägga sina dåliga egenskaper och handlingar på kvinnor eller skapa bilden av att kvinnor ”gillar” mäns dåliga handlingar. De tror att de framstår som ”bättre” om de kan inbilla kvinnor att de är ”lika dåliga” eller ”sämre”.

    • Ver: Det är uppenbart att Margit Richer är både naiv och okunnig angående svensk polis. Det råder en förfärlig kvinnosyn inom poliskåren och hela rättsväsendet, vilket hon hade vetat, om hon läst på lite bättre. Det är så illa att kvinnor och barn diskrimineras GROVT.

      Antifeministers och rasisters (samma sak) logik brister, vilket hon också borde veta vid det här laget. De opponerar sig mot att feminister, som de påstår, utmålar alla män som ”potentiella våldtäktsmän” men de har inga problem med att själva göra detsamma. Dubbelmoral, kallas det.

      • Ver: Älskar de två sista meningarna.

        Det är pinsamt att svenska män nu vill utmåla sig som räddare i nöden och som att de hatar våldtäktsmän. I många många år har vi i själva verket hört en majoritet av svenska män i offentlig ”debatt” som menar att alla våldtäkter är ”falska” och de har därmed utmålat både kvinnor och barn som lögnare, utan någon som helst grund. Rättsväsendet har stämt in i denna manskör och dömer inte längre våldtäktsmän eller barnvåldtäktsmän till straff i våra domstolar. Utöver detta, har män i ”debatt” samt IRL hotat många, både offentliga och icke-offentliga kvinnor med bl.a våldtäkt och mord.

        Svenska män och män öht gör sig alltmer oattraktiva i kvinnors ögon. Svenska män framstår som… ytterst ointelligenta, som små barn faktiskt.

    • Jeanna: Åh, vad bra! 🙂

      …”där gärningsmännen pekats ut som asylsökande eller utländska, har sociala medier fyllts av ett nyvaknat intresse – inte minst bland svenska män – för kvinnors rättigheter.”

      Eller hur…? 😉 Not.

      ”Jag förstår att det är mycket mer behagligt att peka finger mot andra grupper av män och säga ”det är de där männen som förtrycker” än att förändra sitt eget beteende…”

      Eller hur…? 🙂

      Huvudet på spiken. Tänk att vi kvinnor vet bättre hur män funkar, än vad de själva vet? Det värsta är hur tragiskt och komiskt det är på samma gång. Det är så uppenbart vad svenska män är ute efter (inte att förbättra kvinnors rättigheter) men det verkar som om män tror att alla, speciellt kvinnor, skall köpa deras bullshit bara så där? Är de så vana vid att aldrig bli ifrågasatta att de utfår ifrån att allt de säger, tas för en sanning?

      Hur vet en att en man ljuger? Hans läppar rör sig.

Kommentera

