Saker som kvinnor säger som skrämmer skiten ur män

JOBBIGAFRÅGOR

 

 

18 thoughts on “Saker som kvinnor säger som skrämmer skiten ur män

  1. Hej NBT! Har nog inte tidigare kommenterat din blogg, men läser ständigt. Du skriver helt fantastiskt och har lärt mig massor. Du är uppenbarligen högintelligent 😀
    Det jag undrar är om man får länka dina inlägg via Facebook? Eller om du undanber dig den typen av publicitet.
    TACK för att du skriver allt du gör!

    • FEA: Haha, nej jag är inte ”högintelligent” men jag är jätteglad att du följer min blogg! Det är absolut inget krav att kommentera i bloggen – jag är jätteglad att du läser och att du känner att du har lärt dig något på vägen. Det är ju därför jag sitter här och gapar, dagarna i ända. Jag tänker att det måste ju åtminstone göra nytta för nån människa därute. 🙂 🙂

      Självklart får du länka mina inlägg, den här bloggen är offentlig så det är inga problem alls.

      Tack själv för din otroligt fina kommentar FEA och för att du läser och följer så troget. Önskar dig en underbar dag! Kram NBT ❤

      • ”FEA: Haha, nej jag är inte ”högintelligent””

        Den som sa’t hen va’t …

      • Tack för ditt svar 😀😀 ibland vill man bara trycka upp dina träffsäkra texter i ansiktet på ignoranta personer, bra att veta att det är ok 😉

        Önskar dig en trevlig helg 😊

      • ”Tack själv för din otroligt fina kommentar FEA och för att du läser och följer så troget. Önskar dig en underbar dag! Kram NBT <3"

        Sådär skriver du aldrig till mig, NBT …

  2. Män blir även väldigt rädda av orden : jämställdhet (för VADÅ DET ÄR JU REDAN DET?!!), mansplaining, (så du menar att män alltså inte vet bäst i varenda situation och i alla sammanhang?? Jävla PK!!), manspreading (dom MÅSTE faktiskt få fläka ut deras kära lilla kuk PÅ andras bekostnad! hur skulle det se ut med män som.faktiskt visade hänsyn till andra människor, eller t.om EMPATI för sina medmänniskor? Hemska tanke!).

    Jag skulle säga att män rent generellt är extremt rädda för kvinnor. Det syns väldigt tydligt. Skillnaden är att kvinnor är rädda för män för att män våldtar, mördar och förstör hela planeten medan kvinnor kämpar för rätten att få existera på samma villkor som män, utan att ses som andra klassens medborgare. Men enligt män är det en rätt obetydlig detalj. Detalj var rätta ordet. Pk som sagt!

    • KHIA: Mansplaning, ja! Jag är så jävla trött på alla korkade män som PÅSTÅR saker hela tiden. Män resonerar sällan kring saker som vi kvinnor gör. Män PÅSTÅR saker, utan att ha en susning om vad de snackar om. Det ligger i deras könsroll att framstå som allvetare, besserwissers och att de måste låtsas att de kan och vet allt samt inte behöver fråga någon annan (om vägen)? 😉

      Det ligger även i mäns skapade könsroll, att betrakta empati och hänsyn som något ”kvinnligt” = mycket ”omanligt”.

      Javisst är män rädda för kvinnor! Det råder inga som helst tvivel om det. Varför skulle män annars behöva stänga ute kvinnor från skolor och arbetsmarknad, censurera kvinnor och feminister, låsa in kvinnor, tvinga kvinnor in i äktenskap med män, hjärntvätta kvinnor med sin manliga propaganda, skapa föreställningar om heterosex och könsroller, frånta kvinnor möjligheten att försörja sig själva, bortabortera flickfoster, psykiskt och fysiskt våldföra sig på kvinnor, svälta, mörda, våldta, tortera kvinnor och flickor etc etc etc?

      En annan sak som är viktig att komma ihåg, vilket män aldrig har begripit och/eller förbiser, pga andra ”förmåner” som de tror sig få av makthavarna, är att maktmännen ser en fördel med att klumpa ihop människor, könen, i tvåsamhet. Så länge varje enskild man ges möjlighet att kontrollera en eller kanske flera kvinnor (fru, döttrar) i hemmen samt kvinnor ute i samhället så behöver makthavarna bara fokusera på att kontrollera den manliga befolkningen, dvs en minoritet av jordens befolkning.

      Män tror förstås att maktmännen i världen står på deras sida genom att ge dem tillgång till och makt över kvinnor och barn men de förstår inte den bakomliggande avsikten med detta. Maktmännen skiter naturligtvis i män, män är bara intressanta som fotsoldater och som lättlurade slavar åt makten. Om kvinnor och män stod på samma sida, som de jämlikar vi är och verkade för samma sak så skulle det bli svettigt för maktmännen som då fick dubbelt så många granskare och dubbelt så många potentiella revolutionärer. Kvinnor är ju dessutom smartare och genomskådar lätt män. 😉

  3. Tillägg till inlägget vad kvinnor säger som skrämmer skiten ur män.

    Let me see you mail and let me see your computer. 😉

    Been there, done that.

    • Ann: Exakt! Mäns telefon, mail och dator – där kan heterokvinnor ofta hitta en hel del godis. 🙂 Men många heterokvinnor vågar inte titta så de hävdar istället att de ”litar helt och hållet på sina fina män”. 😉

  4. ”I am human” måste väl vara lite skrämmande?
    Tänk dig själv att någonting du hela livet sett som något helt främmande och något du inte kan relatera till plötsligt visar sig vara en person. Då måste du ju börja förhålla dig till objektet på ett helt nytt sätt vilket kan bli ohanterbart och förvirrande.
    Klart man blir skrämd och flyr platsen om brödrosten helt plötsligt började kräva sina rättigheter. Om man inte flyr platsen kan man ju alltid fästa blicken på TV:n eller glo ut genom fönstret och hoppas att det ohanterbara snart försvinner och brödrosten blir sitt vanliga okomplicerade icke-jag igen.

    För om man endast har tillgång till sitt eget perspektiv så existerar inte det man själv inte ser eller hör och då slipper man också förhålla sig till det. Då kan det vara en alldeles ypperlig strategi att helt enkelt stänga av, vänta ut det ohanterbara och återkomma när allting har återgått till det man känner igen.

    Handen upp om du blivit lämnad ensam och ignorerad av din man när du visat mänskligt djup, blivit ledsen och behövt honom som mest. Sträck upp andra handen om han sedan efter en stund kollat om kusten är klar och återigen vill hålla dig sällskap när han slipper drabbas av dina ”jobbigheter”.

    • Martina: Hahaha!! ”Brödrosten börjar kräva sina rättigheter”. Exakt! Alltså, du är helt fantastisk på att formulera och sätta pränt på dessa manliga fenomen! 🙂

      ”Om man inte flyr platsen kan man ju alltid fästa blicken på TV:n eller glo ut genom fönstret och hoppas att det ohanterbara snart försvinner och brödrosten blir sitt vanliga okomplicerade icke-jag igen.”

      🙂 🙂

      Jag räcker upp handen på A och jag räcker upp handen på B! 🙂 Detta trots att jag inte är en typisk känslomänniska medan nästan alla mina manliga ”kärlekar” har visat sig vara äkta Drama Kings. Mäns känslor är ju aldrig ”jobbiga” – kvinnor förväntas bekräfta dem hela tiden, år ut och år in….

  5. Martina; Också jag räcker upp händerna. De flesta män vet inte vad mänskligt djup är och kanske är det en orsak till att så många retar sig på Ernst Kirchsteiger, han lagar mat, bakar, städar, pysslar och blir så poetisk i sina ordval ibland att män blir galna och kallar honom för helylle och toffelhjälte. Undrar vad det är som skrämmer dem?
    Min fd man visade på ett fantastisk djup (ironi) när han tyckte att den egna skönhetssömnen var viktigare än det pågående missfall som skedde i vår gemensamma säng och sedan när han sovit färdigt lugnt satte sig vid frukostbordet som jag ordnat efter att jag spolat ner fostret….ursäkta om det låter grymt men det var precis så det var.

  6. Det där är superviktigt att veta (att det är ett manligt fenomen att dra när man visar sig sårbar)! Jag har alltid skämts över mig själv och krympt ihop.ännu mer innan jag äntligen kunde se det som mannens egna tillkortakommande. Effektiv härskarteknik, fy!

    • Julia L: Det är därför kvinnor skall passa sig för att visa sig sårbara inför män, gråta inför män, öppna sig för män etc. Allt detta ser män som ett tecken på svaghet och därmed anser män att de själva per automatik blir ”starkare” och inte på ett positivt sätt – det utnyttjas till deras egen fördel.

Kommentera

