Stupid boy

Jag skrev någonstans, att alla kvinnor bör akta sig för män, eftersom många män bara är ute efter att skada kvinnor. Många män njuter av att skada kvinnor fysiskt och väldigt många andra män, njuter av att skada kvinnor psykiskt.

Det är lika viktigt, om inte mer viktigt, att skydda sitt psyke, sin självkänsla, sin integritet, sitt självförtroende och sitt människovärde, som det är att skydda sin fysiska kropp.

Många män har behov av att känna sig som ”män” och att vara, vad de själva kallar, ”maskulina”. För dem innebär det, ett behov av att känna sig ”större”, ”bättre”, ”smartare” och ”överordnade” kvinnor. Det i sin tur, innebär att de måste nedvärdera kvinnor och försöka få kvinnor att känna sig som, och framstå som ”mindre”, ”sämre”, ”ointelligentare”, ”osäkrare” och ”underordnade” män.

Jag vill bara säga detta högt och tydligt, för jag önskar verkligen att någon klok kvinna hade sagt samma sak till mig, på den tiden jag var en naiv och godtrogen ung tjej som trodde alla män om gott.

Beware and take care, girls! ❤

Stupid boys are everywhere!

 

3 thoughts on “Stupid boy

Kommentera

