”Pappor” och barn är modernt i reklamen nu?

Det verkar som om män, tillsammans med barn, blir allt vanligare som skådespelare i reklaminslagen? Jag såg alldeles nyss på teve ett reklaminslag för, jag minns inte om det var Liseberg eller Gröna Lund, där en ”man” tillsammans med en liten flicka går omkring på nöjesfältet för att roa sig. Flickan kallar mannen för ”pappa” och ”pappa” är jätterolig och har en bakdel som en häst. Har ni sett den?

Sen har vi mannen i ett annat reklaminslag, som sitter vid ett frukostbord tillsammans med några barn som kallar honom ”pappa” och de gör reklam för ost. Jag tror att jag även har sett något reklaminslag för flytande margarin och eventuellt någon sylt också, där barn skådespelar tillsammans med män som de kallar ”pappa”. Vet ni vilka jag tänker på?

Pappa-reklam verkar ligga i tiden? 😉

 

 

 

 

 

 

4 thoughts on “”Pappor” och barn är modernt i reklamen nu?

      • Om du kunde se mig just nu skulle du förstå vad jag menade …

        Men du har väl hört historien om den amerikanska (?) turisten som gick
        runt i den världsberömda stadsdelen Hammarby Sjöstad och blev helt
        överväldigad av den stora mängden män dragandes barnvagn ? ”Where
        do all those gay nannies come from” lär hon ha yttrat.

      • Ver: Haha, jag har ett svagt minne av det där. 🙂 Det finns nog många människor i andra delar av världen som tycker att svenska folket har en märklig kultur. 😉

Kommentera

