Flashback

Vill tipsa er om bloggen ”I folkets intresse” som handlar om det svenska, manliga internet-forumet Flashback:

http://intre.se/ifolkets/

”Flashback forum är en riktig förtalsmaskin, där pågår extrema vidrigheter. Forumet hostas av Bahnhof.”

”Flashback Inc i USA sägs äga Flashback. Den egentliga ägaren heter Jan Axelsson. Han äger Flashback Media Group (FMG) som i sin tur äger Flashback forum. Trots det svulstiga namnet, är det ett småföretag.”

Notera återigen: All skit kommer från USA.

Spridning:

”Flashback består av flera olika avdelningar där en medlem kan skapa en ny frågeställning i form av en “tråd”. En tråd är en form av underavdelning där medlemmarna kan fylla på med poster. En tråd kan bli oerhört lång, ibland över 10.000 postningar och kan uppnå över 2 milj. besökare. Den största tråden har till och med haft ca 13 milj. besökare. Vi talar alltså om en allmän spridning.”

Droger:

”Flashback tillåter medlemmar på forumet att locka ungdomar och andra till ett svårt missbruk genom skönmålning. De upplyser om var man kan få tag i droger och vad rimliga priser ligger på. Genom ett internt slutet meddelandesystem (PM) görs narkotikaaffärer upp i stor omfattning.”

Kvinnohat:

”Flashback härbärgerar några av Sveriges värsta kvinnohatare. Bla startades kvinnohatdebatten i media vintern 2012-2013 av tråden  “Sveriges 100 farligaste kvinnor” av en äldre man som bor söder om Stockholm som blev bitter av sin skilsmässa år 2001.”

Pedofili, mäns våldtäkter mot barn:

”Flashback uppmuntrar personer med pedofil läggning att bli aktivt utövande. Flashback kan dock få dessa personer till att bli utövande då man där ständigt uppmuntrar till det på det mest osannolika och olagliga sätt. Man har också låtit sexfilmer med barn spridas från forumet som först efter kraftfulla mediala påtryckningar plockats bort.”

Rasism:

”Av allt olagligt eller motbjudande ligger rasismen i topp på Flashback. Av inläggen att döma får man intrycket att så gott som alla medlemmar är rasistiska. De som  trots allt inte är det försvinner i mängden. Flertalet av rasisterna där hyllar också nazismen.
Det finns ingen Svensk hemsida/forum som har den ofattbara mängden rasism som just Flashback har.”

Förutom allt detta, uppmuntrar Flashback till så kallade ”sex-köp” och andra brott (vapenbrott, barnporr-brott, narkotikabrott, inbrott etc). Bland annat finns flera ”recensions-trådar” där svenska män ”betygsätter” de prostituerade unga kvinnorna som de har runkat av sig i, mot betalning, på bordeller och ”massage-kliniker” runt om i världen.

Jag får nog anledning att återkomma till Flashback framöver. Under tiden tycker jag verkligen att ni skall läsa bloggen ”I folkets intresse” för mer information.

10 thoughts on “Flashback

  1. Och det är vidrigheter av detta slag somliga hyllar och kalla för yttrandefrihet. Personligen blir jag bara äcklad och funderar på vad tusan det är för fel i skallen på så många?

    • Ann: Det är väldigt mycket fel i skallen på väldigt många människor. En blir nästan rädd. Det roliga är, att när den här bloggen hänger ut moderatorerna på Flashback så tycker de inte att det är roligt längre. 😉 Själva vill de bli behandlade med all respekt och om det är sant att de jobbar gratis för Jan Axelsson, kan de inte vara annat än idioter (men det visste vi ju innan).

  2. Det är en mycket imponerande sajt ”I folkets intresse”! Jag har själv skrivit några inlägg på min blogg och den äckliga kackerlackan Jan Axelsson ger mig kräkreflexer. Han ser så creepy ut! Urrrr!

    Om det finns något som jag riktigt hatar så är det gödseltanken Flashback. För mig är det en gåta att detta bara får fortgå. Jag har skrivit till polisen i olika omgångar men dom säger bara att dom inget kan göra, att dom ligger på amerikanska servrar. Det är väl snarare så att dom inte vill för dom sitter där själva. Sen kan en bara tänka på vad som sker i Privata meddelanden!

    Flashback är langare, hallickar, göder pedofiler, djurplågare och allt som är ondska ger dom näring till. Jan Axelsson är ondska personifierad! Dom flesta moderatorer och administratörer använder väl droger i någon form för det finns ingen som helst redighet i deras avstängningar. Objektivitet finns inte på kartan.

    Denna Karlung på Bahnhof är ju av samma skrot och korn. En normal vettig person skulle aldrig tillåta att ha en sajt som Flashback på sina servrar. Jag ser honom lika pervers som Jan Axelsson.

    Som av en tillfällighet fick jag tag på flera av moderatorerna och deras identiteter med foton om någon är intresserad. Jag var på rätt plats precis på rätt minut. :-}

    När #Trolljägarna gick på TV fick vi se vilka byfånar det handlade om och alla var/är dom på Flashback. Idioten och groomaren Robert iPongo Hermansson som var min ”favorite hate” under ett år. Ett riktigt äckel och alkoholist. En sann sociopat!/Squareeye

    • stadsloppan: Flashback är ett jävla råttbo och ägaren Jan Axelsson är den största, äckligaste brunråttan av dem alla. Det verkar som om han bor i London den fega lilla råttan?

      Svensk polis kan en inte räkna med längre. De vill inte utreda män som begår sexualbrott och fridsbrott mot kvinnor och barn, de är rasister, sexister, förövare, kvinnohatare och barnhatare. De mörkar, förvränger statistik, bedrar och fifflar. De tvingar unga kvinnor att klä av sig och sitta nakna i häktena och fyllecellerna. Polisen sitter, precis som du skriver, själva på Flashback men gapar om att de behöver mer pengar till sin ineffektiva, korrupta och kriminella mans-verksamhet. Varför skall kvinnor vara med och betala skatt för sånt?

      Jag är definitivt intresserad av att ta del av moderatorernas identiteter! Vissa har jag redan koll på, bl.a tack vare bloggen som jag länkar till men det finns andra okända, som är av stort intresse för mig. Jag mailar dig!

      Inte alls förvånande att ärke-puckot Ipongo beblandar sig med råttorna på Flashback – det passar honom utmärkt som den svagbegåvade, smutsiga och missanpassade individ han är. Tack för info! ❤

      • Det låter bra, mejla mig så skickar jag den vägen.

        Självklart så finns AdblockPlus+ aktiverat. All deras reklam är ju rörlig och blinkande och det är outhärdligt i alla lägen. Jag väljer enbart reklam som ligger stilla på alla sajter jag besöker. Men på Flashback när jag är där emellanåt och kollar rubriker sätter jag Adblock på helt bort med annonser.

      • stadsloppan: Finns väl bara porr-annoser och sånt ändå på Flashback? Vilket seriöst företag vill annonsera där liksom?

  3. Och själv har du minst en egen tråd på FB, NBT ! Men vem har inte det …

    Hur som helst, min avstängning från skvaller- och förtalssajten är över
    så om det är något du vill jag skall framföra på dina vägnar så är det
    bara att höra av sig !

    • Ver: En läsare tipsade mig för länge sedan om tråden som påstås handla om mig men det var länge sedan jag själv läste i den. Bara en massa trams som jag minns det och nån manlig medlem som verkade lite småsugen på mig. Ha ha ha! Som om jag någonsin skulle nedlåta mig… Det finns faktiskt kvinnor som har självrespekt. 🙂

      Jag har inga hälsningar till stjärtpojkarna på Flashback men tack ändå för ditt erbjudande, Ver.

  4. ”Annonsblockering skadar oss. Annonserna är forumets enda intäkt och är nödvändiga för att vi ska kunna finnas kvar. Om möjligt ber vi er därför att stänga av annonsblockeringen när ni besöker Flashback. Tack!”

    CITAT direkt från FB just nu. De ser alltså inte sig själva som helt osårbara …

Kommentera

