Häng ut de äckliga snopparna! De måste vädras inför alla!

Jag kom att tänka på ett inlägg som jag skrev för några år sedan som handlar om, vad jag brukar kalla, den manliga ”tvärtom-världen”:

”I den manliga tvärt-om-världen, har män inbillat folk att män, så kallade torskar, som betalar för att få runka av sig i ovilliga, ofta traumatiserade kvinnor, inte förnedrar sig själva eller behöver skämmas över sitt beteende. Istället har män i sin tvärt-om-värld inbillat folk att det är kvinnorna som torskarna betalar för att få runka i, som skall skämmas och känna sig förnedrade över torskarnas överkåta beteende.”

”I den manliga tvärt-om-världen, har män inbillat folk att män som betalar för att få titta på nakna flickors och kvinnors kroppar och som runkar till dessa bilder/filmer, inte behöver skämmas över sitt beteende eller känna att de förnedrar sig själva. Istället har män i sin tvärt-om-värld inbillat folk att det är flickorna/kvinnorna som skall skämmas för att män betalar för att få se deras nakna kroppar och runkar till dem, som de kåtbockar de är.”

”I den manliga tvärt-om-världen, har män till och med inbillat folk att män som våldtar, som alltså är så kåta att de med våld runkar i andra människor mot deras vilja, inte behöver skämmas eller känna att de förnedrar sig själva. Istället har män i sin tvärt-om-värld inbillat folk att det är kvinnorna, barnen och männen som utsätts för dessa mäns runk-våld som skall skämmas och känna sig förnedrade av våldtäktsmännens vidriga beteende.”

Detta handlar om, som vanligt när det gäller män, att flytta fokus från män till kvinnor. Att skuldbelägga, skylla ifrån sig och försöka få kvinnor att ”skämmas” över allt illa som män utsätter dem för.

Jag tänker, förutom ovanstående exempel, på att många män påstår sig ”njuta” av att, som de kallar det, ”förnedra” kvinnor, inte minst under hetero-sex. Många män verkar känna sig lite ”bättre” än kvinnor om de, som de upplever det, lyckas förnedra, bedra, skada eller förstöra för kvinnor. Den här typen av män, verkar till och med känna sig stolta över att berätta om sina ”bedrifter” för andra män. De liksom skryter med (!) att de är dåliga i sängen för kvinnor och att de medvetet försöker förnedra och skada kvinnor.

-”Jag kn*llade skiten ur henne, tog henne i tvåan tills hon började blöda och gråta, haha!”

-”Jag fick henne att suga av mig och utan att förvarna, lade jag satsen rätt i ansiktet på henne, hehe.”

-”Jag älskar att slita slid-djuren i håret samtidigt som jag kn*llar dem hårt bakifrån.”

Kvinnor, och framför allt unga kvinnor, förväntas skämmas över vad de har blivit utsatta för av den här typen av män och tyvärr håller de ofta tyst om vad de här männen har gjort mot dem, till skillnad från männen som ”skryter” om det inför andra män. Kvinnor har fått lära sig, i den manliga tvärtom-världen och patriarkatet, att skämmas över och känna skuld över allt illa män har gjort och hur illa män har betett sig mot dem.

Jodå, jag har också skämts och känt skuld över att jag har ”låtit” män utsätta mig för än det ena, än det andra. Jag har därför varit tyst och inte berättat sanningen om männen. Framför allt som ung kvinna, kunde jag känna skam och skuld över män som betedde sig illa mot mig, inte minst i sängen och när jag var ung, var män långt ifrån lika porr-skadade som dagens unga killar. Anal-sex och misshandel av kvinnor under hetero-sex, fanns knappt på kartan då.

Idag berättar jag istället, framför allt för män som gärna vill prata om hetero-sex med mig, i syfte att få höra något riktigt sex-positivt och sexuellt eggande, precis hur jag har upplevt manlig sexualitet och hur män har betett sig i sängen.

Jag träffade en man för ett tag sedan, som var nyfiken på mitt obefintliga sexliv med män. Han ville förhöra sig om mina tidigare relationer med män och vad anledningen var, till att jag dumpade en snubbe som han är bekant med och jag sade sanningen:

”Fy fan, han är en riktigt äcklig jävel i sängen.”

Mannens ansiktsuttryck när han hörde mitt svar, går inte att beskriva i ord. 😉

Mitt råd till alla kvinnor därute, är att omedelbart sluta upp med att skydda den här typen av män, genom att hålla tyst om vad de är för några. Andra kvinnor behöver varnas och andra män behöver fostras. Respektlösa, vidriga, farliga, äckliga, elaka och dåliga män behöver inte visas någon som helst respekt och de skall inte skyddas av kvinnor. Häng ut de vidriga snopparna – de måste vädras inför allmänheten. Skäms aldrig över mäns dåliga beteende mot er, utan lägg skulden där den hör hemma. Lägg framför allt aldrig mäns skuld och ansvar på andra kvinnor. Berätta för alla ni känner och säg sanningen rakt ut, bara. Det känns jätteskönt och befriande att göra det, jag lovar.

 

 

2 thoughts on “Häng ut de äckliga snopparna! De måste vädras inför alla!

    • Anna: Som en annan läsare skrev en gång – det är dags att sluta delta i mans-lekarna/fantasierna och säga sanningen till dem.

Kommentera

