Själv har jag aldrig rakat musen

För en tid sedan presenterade en av landets största, så kallade tidningar, Aftonbladet, ännu en av deras, nu för tiden, mycket seriösa artiklar. 😉

Aftonbladet (och Expressen) älskar att lägga ut bilder på halvnakna/nakna kvinnor till sina artiklar, vilket ni kanske har märkt, och den här artikeln handlade om, och visade en bild på, vad som skulle föreställa olika former av den nakna kvinnokroppen.

Tyvärr kan jag inte hitta artikeln nu men bilden föreställde i alla fall ett gäng nakna kvinnor i alla åldrar, uppställda på rad, tjocka som smala, otränade som vältränade och samtliga var –

– HELRAKADE mellan benen!

Eftersom det är ett antal år sedan, som jag själv såg ett naket kvinnokön, brast jag ut i ett  chockartat gap-skratt. Jag tyckte att kvinnorna och tanterna, såg otroligt löjliga och fåniga ut där de stod uppställda, nakna på rad, utan något hår alls mellan benen. Vuxna kvinnor, vissa medelålders, vars kön såg ut små flickors. Bara ett streck mellan benen, liksom. 🙂

Självklart förespråkar jag att alla kvinnor skall få göra som de själva vill men jag tar mig rätten, att i alla fall få bli lite chockad över utvecklingen.  

WTF – är alla heterokvinnor helrakade mellan benen nu för tiden eller är det bara den vanliga kvinno-propagandan? Kanske var bilden retuscherad av Aftonbladet?

Jag tänkte genast på, att jag kanske är den enda kvinnan kvar i världen, som lägger mig i gynstolen med orakat kön? Kanske blir gynekologerna chockade och skrattar bakom min rygg då? 🙂

Jag förstår att det kan vara jobbigt för de hetero-kvinnor som har väldigt kraftig, svart hårväxt mellan benen men det gäller också att komma ihåg, att håret finns där av en anledning. Det skyddar mot bakterier och smuts.

Nu vill jag inte skrämma upp någon men…

En väninna till mig har alltid rakat sin bikinilinje, vilket jag också gör ibland på sommaren men plötsligt gick någonting galet och min väninna fick en inflammation i en hårsäck. Inflammationen spred sig så småningom ända ned till låret, där det uppstod en gigantisk varböld som verkade vara näst intill omöjlig att behandla. Min väninna hade feber i flera månader, blev jättedålig och allmänpåverkad och till slut var man tvungen att operera henne. Hon fick gå på någon slags kortison-behandling också. Jag minns att hon var jättesjuk väldigt länge. Alltså hon var riktigt, riktigt dålig. 😦

Som om inte detta vore nog, drabbades hennes (vuxna) dotter några år senare, av exakt samma sak men hon hade rakat ”raggar-strängen” på magen. Hon fick, precis som sin mor, jättebesvär av varbölden som spände över hela magområdet. Jag minns inte alla detaljer, men när min väninna berättade om dottern, lät det som om kirurgen vid operationen, hade fått sprätta upp halva magen på henne. Det krävdes flera månader av sjukskrivning och medicin, även för dottern, att återhämta sig från detta drama. 

Kalla mig gärna gammalmodig som tycker att helrakade könsorgan på kvinnor, faktiskt inte ser riktigt klokt ut, men ha i åtanke att det inte är helt riskfritt heller. Gör som ni vill.

”För er egen skull”.

10 thoughts on “Själv har jag aldrig rakat musen

  1. Ha ha, ja visst ser det idiotiskt ut, som förväxta små flickor och det är väl just den associationen de flesta män verkar vara ute efter. Pedofilerna jublar….urk.

    Kvinnor ska numera rakas överallt och en får vara glad att håret på huvudet får vara kvar iaf.
    Jag gick på det där en gång för länge sedan, att raka mig mellan benen och det gör jag aldrig mer om! Klåda, stickningar och irritation hela tiden innan håret växt ut igen, Som du skrev, håret finns där av en anledning. Hörde talas om en tjej som solat naken i sanden, helrakad och fick in sand och bakterier vilket gav henne en infektion utav guds nåde. Det blev några penicillinkurer för henne och läkaren varnade henne rejält.

    Visst är det upp till var och en men precis som annat när det gäller kvinnors kroppar så är vi så styrda där när det gäller det vi kallar ”eget val” för hur eget är det valet egentligen? När alla tidningar i princip hyllar den helrakade kvinnan då blir jag tveksam. För vem gör vi det? Vår egen skull eller för att mannen tycker det är så sexigt och skönt med helrakade musar? Faktum är att jag tycker samma sak när det gäller män som rakar pungen. Det ser ju helsjukt ut och för tankarna till förväxta pojkar och jag är verkligen inte road av att ha sex med förväxta pojkar. I min tonårstid var det naturligt med hår under armarna, på benen och musen. Inget konstigt med det utan snarare ett tecken på att man var eller var på väg att bli vuxen. För övrigt, som självvald singel behöver en ju inte känna någon press och vilken befrielse det är!

    • Ann: Det ser verkligen skumt ut måste jag säga, eller också är det bara du och jag som inte hänger med i ”modet”? 🙂

      Eftersom kvinnorna på bilden i Aftonbladet var minst 10 stycken på rad, kanske fler, och i så pass många olika åldrar samt att SAMTLIGA, var helrakade, blev jag lite misstänksam. Det har ju hänt förr menar jag, att det sitter småpojkar och retuscherar bilder på kvinnor i tidningarna, utefter hur de tror att kvinnor ser ut, dvs som porren har lärt dem. 🙂 Jag kan inte hitta artikeln eller bilden heller och den försvann ganska snabbt så vem vet? Nej, det verkar osannolikt faktiskt, för det är inte så vanligt att äldre kvinnor har anammat detta ”mode”. Hur eller hur så tycker jag att det ser jävligt fånigt ut. Vuxna kvinnor som ser ut som små flickor mellan benen och när de står upp, syns liksom bara ett streck, ha ha ha!! Som du skriver, så är det lite peddo-varning på det här dessutom.

      Jag träffade en man för hundra år sedan som påstod sig märka, att jag aldrig har rakat mig mellan benen. Mitt hår ”var så mjukt”, ha ha! Jag skulle aldrig någonsin, ens komma på tanken att helraka mig mellan benen. Varför då, liksom? Jag kan inte komma på en enda bra anledning?

      Precis som du skriver, är det en lättnad att vara singel. En slipper allt jävla pyssel med utseendet i syfte att behaga en mans blick. Det är som att släppa alla bojor man har haft runt fötterna sen man var i övre tonåren. Det är ett under, att det fortfarande finns kvinnor som orkar, har tid, lust och intresse av att ligga med män? Vilket jävla jobb de har med utseendet, innan de bara hinner ned mellan lakanen, liksom? Väl där, måste de leka porrstjärnor och lägga upp både mun, slida och stjärt åt mannen att runka av sig i. 🙂

  2. För många år sedan visades en dokumentär om folk som hade ”konstiga sexuella böjelser”. En av männen som var med i dokumentären gillade håriga kvinnor. De kvinnor han gillade var inte skäggiga damer utan helt vanliga orakade kvinnor. Han föredrog kvinnor som kvinnor är skapade av naturen och detta gjorde alltså att han tillhörde en ”udda sexuell underkategori” och var därför kvalificerad till att medverka i en dokumentär tillsammans med bland annat en nekrofil. Samtidigt är den ”normala heterosexuella porren” full av blonderade kvinnor med löshår, stora silikonpattar, förstorade läppar, vaxade underliv och blekta rövhål och det anses inte alls konstigt att män går igång sexuellt på detta, men en man som tänder på orakade naturliga kvinnor, DET är konstigt.

    • Martina: Ha ha ha! Helt otroligt! 🙂 Tack för att du delar med dig av detta! Naturliga kvinnor är så ovanliga i hetero-mäns ögon, att de har börjat se helt normala, icke-fejkade kvinnor, som ”fetischer”!

      Själv brukar jag säga att det inte sitter nånting löst på min kropp, förutom fläsket. 🙂

      Män har inte fattat det själva ännu, men de gör sig bara alltmer oattraktiva i hetero-kvinnors ögon, plus att de själva har så pass orimliga krav på hetero-kvinnor, att de får leva ensamma resten av sina liv. För övrigt kan en verkligen undra hur ”hetero” män är, ”biologiskt” när de inte ens kan tända på kvinnor, i kvinnors naturliga skick. 😉

  3. Förvånar mig inte ett dugg att vissa män försöker få det till ett mode, bara så motbjudande. Tror ändå inte alls det är så vanligt som de försöker framställa det, jag duschar ofta med andra på gym och simhallar och ser nästan aldrig det! Vilket otäckt manipulativt sätt att publicera en sådan bild till artikeln!?

    • Julia L: Det skulle inte förvåna mig ett dugg om Aftonbladet retuscherade bilden. Retuscherade bilder är mer vanliga än verkliga bilder och inte sällan, är det män som ligger bakom dem.

      Som jag skrev tidigare, använder män språket för att förminska och förringa allvaret i det de gör. På samma sätt använder de språket för att normalisera sina manliga, ofta negativa, idéer om kvinnor. Det gäller att kvinnor är uppmärksamma på detta och ifrågasätter, varifrån män får sina konstiga idéer om kvinnor. Det räcker med att som kvinna säga: ”Den bilden av kvinnor känner jag inte alls igen och jag umgås med, och har umgåtts med kvinnor i hela mitt liv.”

      Jag snackade med en väninna om det här idag (hon är ofta i simhallen med sina barn) och hon säger samma sak som du. De få gånger hon ser helrakade kvinnokön så är det (citat): ”på en sån där ung typisk Paradise-Hotel-tjej.” 😉

Kommentera

