Allmänt snack och funderingar på att starta en häx-klubb

Idag har jag fått ett getingstick, det första på många, många år. Fråga mig inte hur det gick till men jag kände i morse, när jag satte mig på altanen i pyjamasen för att inta frukosten, att någonting kröp på vaden innanför pyjamasbyxorna. Jag trodde att det var en fästing först men när jag drog upp byxbenet, sved det till som attan på benet. I vild panik slet jag av mig pyjamasbyxorna och ut flög en GETING! Hur i hela friden getingen hade lyckats ta sig in i mina pyjamasbyxor (måste ha varit en hanne :)), som jag för övrigt hade sovit i under natten, har jag ingen aning om.

Om ni undrar vad jag gör på semestern så kan jag meddela, att inga längre resor är inplanerade och jag börjar dessutom jobba på måndag igen. Mina semesterdagar har mest handlat om att fixa med hus och trädgård, träffa släkt och vänner samt göra diverse dagsutflykter till mina vanliga smultronställen. Eftersom jag bor mitt ute på landet, bara några kilometer från havet, har jag inte så stort behov av att komma iväg någonstans – jag befinner mig ju redan i paradiset (i mina ögon). 😉 Jag är en bad-kruka också så något dopp i havet har det inte blivit ännu men lite solbränna i ansiktet, har jag i alla fall lyckats få till.

solbränd apa

För övrigt har jag (som har så mycket fritid över, hehe *not*) funderat på hur roligt det skulle vara, att anordna någon slags träff för alla mina blogg-vänner och läsare. Jag kom genast att tänka på alla hemliga, mystiska, manliga klubbar som finns och har funnits i samhället och att någonting liknande, vore roligt att starta.

En hemlig häx-klubb kanske?

Med en årlig häx-festival, kanske runt påsktid, då vi spökar ut oss till oigenkännlighet så att var och en kan vara säker på, att bibehålla sin anonymitet? Jag känner till ett ställe som vore PERFEKT för en häx-konferens! Där finns både logi, restaurang, danslokal, konferenslokal och lite annat smått och gott. Så vad säger ni? Skulle ni vilja bli medlemmar i min häx-klubb eller har ni några andra bra förslag?

 

16 thoughts on “Allmänt snack och funderingar på att starta en häx-klubb

  1. Låter som en häftig idé. Men skriv för gudinnans skull in i stadgarna att Ingrid Carlqvist inte får gå med. 😉

    • Erik: Jag tänkte på dig, att du kanske skulle vilja hålla lite föredrag för oss i så fall? Självklart är inga antifeminister, rasister eller kvinnohatare inbjudna men eftersom de har en tendens att dyka upp oinbjudna överallt, tänkte jag att vi alla kan skydda oss, åtminstone vår anonymitet, genom att klä ut oss. En slags maskerad, helt enkelt. 😉

      Föreningen i sig, skall vara seriös men svårigheten är att undvika antifeministernas snokande.

    • Calle: Javisst, varför vänta? Visst vore det kul? Jag tänker mig inte bara lattjo-lajban utan det skall vara seriös aktivism också men under hemliga, lite mystiska former. Det är bara det att jag skulle behöva en, två eller tre personer som kan hjälpa till för jag har inte tid att fixa med allt själv.

      Jag måste nog maila dig, känner jag. ❤

    • MA: Manhaftiga och, smått förvirrade, ”journalisten” Ingrid Carlqvist påstår sig förvisso ha varit häxa i ett tidigare liv då hon, tillsammans med Carolina Gynning, påstår sig skall ha flugit på kvastar under 16-1700 talet nån gång. 🙂 🙂

      I vår organisation platsar hon dock INTE. Vi ogillar kvinnohatande k*k-sugare. Ursäkta franskan. 😉 Jag vet att du är känslig för ett alltför vulgärt språk MA och det är egentligen jag också, hahaha!

  2. Ja gärna en häxklubb! Då får antifeministerna att vatten på sin kvarn om att feminister är häxor..hahahahaa. Håller med Calle att det är lite långt till påsk men å andra sidan är det bra att ha tid att planera vår ”verksamhet”. Skulle gärna lyssna på Erik.

    • Anna: Javisst? Då bajsar nog antifeministerna i byxan, tror jag. 😉

      Ordet ”häxa” har tyvärr fått en negativ innebörd i det moderna samhället. Sanningen är att ”häxorna” var vanliga kvinnor som förr i tiden föll offer för massmord. Falskeligen anklagade, oftast av män, för att ha bedrivit häxkonst. Vissa tror att häxorna var läkemedelskunniga och därför utgjorde ett allmänt hot mot manliga läkare, varpå man helt enkelt brände ihjäl kvinnorna på bål. Män kan inte konkurrera med kvinnor på lika villkor, som vi vet. 😉 Det är dags att hedra häxorna, minnas dem och aldrig glömma bort massmorden av dem.

      Verksamheten kommer att planeras i detalj, vara mycket välorganiserad och planen är, att vi kommer att bedriva viss form av aktivism samt fira våra framgångar med, förslagsvis en årlig häxfestival för alla medlemmar, där vi både kan roa oss och lyssna på inbjudna föreläsare. Erik Rodenborg är förstås en självklar medlem och en självklar inbjuden föreläsare (om han vill).

  3. Måste bara få skriva i egenskap av enkel, simpel läsare att ide’n låter fantastiskt rolig 🙂

    • Julia L: Du kan aldrig vara ”simpel”, hjärtat. Du är guld värd för mig och alla andra som läser min blogg. ❤

      Jag tycker att det skulle vara fantastiskt roligt! Jag tror att det finns många kvinnor därute, i alla åldrar, som önskar sig mer umgänge med andra kvinnor.

  4. Klok idé! Apropå CaLLes kommentar ovan så är ju All helgona en given häxhögtid redan i höst! (jag var väldigt intresserad av Wicca i tonåren så ett och annat häxigt kommer jag allt ihåg)

Kommentera

