Och efter åsnan Trump kommer åsnan Buhari

http://www.expressen.se/geo/min-fru-hor-hemma-i-mitt-kok–sa-kritiseras-presidenten-efter-utspelet/

– Jag vet inte vilket parti min fru tillhör, men hon hör hemma i mitt kök och i mitt vardagsrum, och i det andra rummet, sa presidenten, vars popularitet har störtdykt hemma i Nigeria efter att landet hamnat i en djup recession.

Han sa också att han har ”överlägsen kunskap” över sin hustru och andra kritiker eftersom han trots allt ”lyckats inom politiken”.

I en exklusiv med tyska Deutsche Welle, DW, fick presidenten bland annat möjligheten att förklara vad han menat med uttalandena om sin hustru och att hennes plats är i köket.

– Jag är säker på att du har ett hus … Du vet var ditt kök är, du vet var ditt vardagsrum är, och jag kan tänka mig att din fru tar hand om allt det, även om hon jobbar, sa Buhari.

– Är det din hustrus funktion? frågar reportern.

– Ja, att ta hand om mig, säger Buhari.

– Och hon ska hålla sig borta från politiken? frågar reportern.

– Ja, det tycker jag.

Seriöst alltså? Vad är det för fel på den här typen av män? Jag finner ingen annan förklaring, än att de är livrädda för kvinnors konkurrens eller också är de helt enkelt bara ointelligenta? Världen måste en gång för alla inse, att män (och framför allt män som hatar kvinnor) inte längre kan tillåtas styra hela världen.

Den här typen av imbecilla, narcissistiska män som lider av sådan okunskap om kvinnor, kvinnors förmågor och kvinnors levnadsvillkor kan inte, och kommer aldrig, att kunna tillgodose majoriteten av jordens befolknings (kvinnors och barns) mänskliga rättigheter. En vuxen man, tillika president, som anser sig behöva en kvinna som ”tar hand om honom” för att han ens skall kunna klara sig i livet, är ingen man. Han är en vuxenbebis. Vuxenbebis och president.

Mohahaha!

Lämna din plats till förfogande åt en smartare kvinna nu och gå och gör det enda du är bra på, lille Buhari. Gå och runka.  

PS. Jag tycker att åsnor är intelligentare djur. DS

buhari

Vuxenbebisen BUU-hari

2 thoughts on “Och efter åsnan Trump kommer åsnan Buhari

  1. Det finns alldeles för många vuxenbebisar och alla är de män. Män som inte fungerar utan sex, dvs en kropp att runka av sig i. Män som säger att de inte kan laga mat vilket i mina ögon gör dem till analfabeter då de uppenbarligen inte kan läsa det enklaste lilla recept och utföra det som står där. Män som inte ens vet vilka kläder som tillhör vilket barn i familjen. Män som inte vet vad familjemedlemmarna gillar eller inte gillar. Män som ständigt behöver kvinnlig uppmärksamhet från sk daddys girls för att känna sig som …öh män? Urk och fy denna listan kan göra så lång att en inte orkar läsa den men jag lovar att de flesta kvinnor vet hur sk vexenbebisar fungerar.

    • Ann: Du fick med mycket men listan kan göras längre, precis som du skriver. 😉 Det värsta tycker jag ändå är hur män så självklart tar sig bestämmanderätt och tolkningsföreträde över kvinnor. Män som vill tala om för oss hur vi skall se ut, hur vi skall vara och bete oss, om, när, hur ofta och på vilket sätt vi skall vilja ha sex med män, vad som är ”lämpligt” för kvinnor att jobba med, att vi skall tvingas till att bli föräldrar mot vår vilja (aborthotet), hur mycket mat vi ”får” äta, vilket hushållsarbete kvinnor som delar hem med män skall utföra etc, etc, etc. Män verkar se sig själva som chefer över kvinnor. Ha ha ha! Vilka muppar, alltså.

Kommentera

