Heterokvinnors sexliv med män

badsex

12 thoughts on “Heterokvinnors sexliv med män

  1. Flera veckor utan kommentar på ett inlägg med nästan bara bild. Funderar på om det
    kunde vara läge för att lägga ut en video. Med en aning feministstuk …

    • Ver: Ja? Jag började nästan undra vart du tog vägen? 😉
      Var det inte du som tyckte att det var ofint att lägga ut videos i andras bloggar?

      • Ver: Tack för att du lägger ut dig för mig. 😉 Duktig man.

        ”Alla flickor, kvinnor premieras om de lär sig framgångsrikt att bli precis så ovidkommande som normerna säger att de ska vara. Och sen får de höra att de är av naturen sådana som de har tvingats att bli och lärt sig att de måste vara. Och så blir de uteslutna från samhällsgemenskapen på den grunden.”

        I ordet ”ovidkommande” kan mycket läsas in och ja, så här är det att bli kvinna i en mansvärld, där män redan har bestämt hur kvinnor ”är” och ”skall vara” och som klagar på alla kvinnor som inte anpassar sig utefter deras manliga norm.

      • Dock hörde du kanske att kvinnan i fråga var LIKHETSFEMINIST !
        Och det är ju inte du …

      • Men, NBT, vi vet båda 2 att du utgör ett flagrant
        exempel på vad som plägar kallas för SEKULÄR
        SÄRARTSFEMINIST ! Jag trodde att jag hade
        MANSPLAINAT det för dig en gång för alla …

      • Ver: Dina manliga fantasier om mig, är ingenting annat än dina manliga FANTASIER. Js, du MANSPLAINAR hela tiden men ingen kvinna här LYSSNAR.

      • ”She told me more about me than I knew myself”
        Kom att tänka på en gammal hit från uppväxten (Dark lady med Cher).
        Slutar illa för Dark lady som blir skjuten av Cher. Jag tror inte att jag
        törs fortsätta så värst mycket längre …

  2. När jag väl kommer igång med att skriva …

    ”Maybe the most underrated singer-songwriter… ever! Joanne Mackell, from Boston, released this brilliant folk-rock album back in 1978 with United Artists. If you like Gram Parsons, Steve Earle, Joan Baez… Check this one!”

    Saken är ju den att jag en gång i tiden lyssnade väldigt mycket på Spinnrock i P3,
    ett musikprogram med kvinnliga förtecken, presenterat av Mia Gerdin i Göteborg.
    Patti Smith var husgudinna och en gång hade man ett helt program om Grace
    Slick och då enbart med låtar som hon själv skrivit, Inte illa !

    Det var alltså i detta sammanhang jag för ca 35 år sedan hörde den här artisten
    och jag har alltså inte gjort det sedan dess. Man kanske kan förstå varför om man
    läser ovanstående. Kanske stod någon man i vägen för framgång för en kvinna !
    Men någon vänlig själ har alltså lagt ut en gammal vinyl med såväl knaster som
    hack i LPn. Och jag älskar det ändå !

    The sides are opposite…
    First song here is You Receive Me

    Original Tracklist
    A1 Used To Think It Was Easy
    A2 Fire Down Below
    A3 Christmas Day
    A4 Trip The Light Fantastic
    A5 Pushin’ Bad To Worse
    B1 You Receive Me
    B2 I Don’t Want A Lover
    B3 Ain’t About To Love You
    B4 My Cryin’ Didn’t Wake Ya
    B5 Dr. Feelgood

    http://joannemackell.weebly.com/about-joanne.html

Kommentera

