Mäns ”kärlek” till kvinnor och barn

5e60209d0186d2e63bcc4932e10a292b

6 thoughts on “Mäns ”kärlek” till kvinnor och barn

    • Hej Tati! 🙂 : Aha ha ha ha haaaa! Jösses jag dööööör. Jag har svårt att tro på den här typen av artiklar men OM det nu verkligen är en (hetero-) kvinna och dessutom en f.d feminist som har skrivit den så kan jag bara beklaga. 😉 Nja, det verkar lite väl tillrättalagt för att jag skall kunna ta detta på allvar. Att kvinnan skulle vara en f.d feminist ser jag som helt uteslutet i vilket fall som helst. Feminister är sällan, mycket sällan, så okunniga och clueless kring kön och makt.

      För övrigt verkar det som om hon tror att hon har kommit på något nytt men det är förstås en resa tllbaka till 50-talet hon gör. Kvinnor på den tiden, fick lära sig exakt samma saker. Hur de skulle ”förstå” sina män, aldrig kritisera sina män, lita på att männen kan sköta familjens finanser helt på egen hand etc, etc. Det är andra tider nu och ju snabbare män inser det, desto bättre för dem själva.

      En sak har heterokvinnan rätt i, i alla fall. Män tänder sällan sexuellt på människor som inte underordnar sig dem på det sätt som män uppfattar som ”underordning”. Heterorelationer fungerar oftast bara om kvinnan underordnar sig mannen. Det är jättelätt att få en heterorelation att fungera för en kvinna – hon gör bara som mannen säger åt henne att göra och ifrågasätter honom aldrig. 😉 Manlig sexualitet bygger på mannens syn på sig själv som ”manlig”, överordnad, den som ”kör” och knullar andra (underordnade) med sitt maktvapen – snoppen. Det är en av anledningarna till att många män tänder sexuellt på barn.

      Men, men OM hon är lycklig med att underkasta sig sin man, underordna sig honom och nedvärdera sig själv så är det hennes val och framför allt hennes liv att leva. Jag råder iaf alla kvinnor till att göra det exakt motsatta till vad hon förespråkar, om en som kvinna vill uppnå riktig lycka,fysisk och psykisk hälsa i sitt liv.

      • Jag tror artikeln ar sann.
        Den ar publicerad pa BBC.
        Hon AR feminist…..”I tell them I am a feminist.”
        Hon ar även en relationship/intimacy coach, sa man kan anställa henne for att fa hjälp med sitt förhållande…..
        http://lauradoyle.org/kathy-murray/
        Helt sjukt.
        Har män också såna har coach sessions? Hur dom ska bli bättre män till sina fruar?

      • Tati: Bara för att någon påstår att hen är feminist så behöver hen inte vara det. Till och med f.d statsminister Göran Persson påstod sig vara feminist en gång i tiden. 🙂 🙂

        Men jag håller med – det är helt sjukt. Vissa hetero-kvinnor gör sig lika dumma som män tycker att de är. 😉

        Som sagt – ”hjälpen” hon erbjuder är ju ingenting nytt. ”Hjälpen” skulle vara för heterokvinnor att anpassa sig efter sina män och underordna sig dem på alla sätt. Detta härstammar från 50-talet, är omodernt och förlegat tänkande. Precis som du är inne på, går inte heterosexuella relationer att rädda genom MER ojämställdhet. Det är, i modern tid, heteromän som måste fundera över vad de kan erbjuda heterokvinnor, OM heteromän vill ha relationer med kvinnor i framtiden.

  1. Underbar bild som direkt får mig att tänka på mitt ex. Ha ha.
    Läste kommentaren från Tati och vill minnas att jag såg en film på TV för flera år sedan om kvinnor som var helt undergivna sina män och då syftar jag inte på det som kallas för BDSM utan i dessa familjer var det mannen som styrde och bestämde i princip allt i hemmet. Det blev till att ha kräkhinken nära till hands, 😉 och det enda jag såg var maktfullkomliga gubbar, lata och dryga som ville ha allt serverat och det utan att själva lyfta ett finger.

    • Ann: Underbar bild som får mig att tänka på att män vill stoppa in pitten i det mesta, förutom varandra. Det är ”för extremt” för män att runka av pitten i andra män men annars går det bra med både barn, lik, djur, träd, termosar och annat. Ha ha ha!

      Jag har aldrig förstått varför män tror att de skall och kan, bestämma över kvinnor? Det är vi kvinnor som är föräldrar och det är vi kvinnor som har naturliga ledaregenskaper och det är vi som är vuxna/mogna i sinnet. Ju mer heterokvinnor låter män styra, desto mer utnyttjade blir de. Män vill bara ha mer och mer, tänja på allt fler gränser tills det når rena rama perversiteter och män blir helt enkelt aldrig nöjda.

      Detta med män som vill bestämma över en som kvinna, blir ju bara fånigare ju äldre en blir dessutom. En kvinna som jag, som har skött mig själv och skött mig ypperligt på egen hand i hela mitt liv (yrke, utbildning, ekonomi, hem, familjemedlemmar, hus, trädgård, bilar etc), blir bara väldigt trött av män som kommer in i mitt liv och inbillar sig att de har kompetens nog, att ta över rodret och tror att de kan bestämma och styra över mig. Män som tror att jag ”behöver” en man i mitt liv, helt plötsligt, bara sådär. 😉

      För jisse namn – hur gammal skall jag behöva bli för att män skall förstå att jag ALLTID är mer vuxen än vad män är, eller vad män någonsin kommer att bli? Att låta män bestämma och styra är ungefär som att sätta fyra-åringar vid rodret. Män fattar ju inte ens hur en tvättmaskin fungerar, hur en tar hand om barn, hur en planerar sin tid och sitt liv eller ens hur en håller skiten ifrån sig i sitt eget hem. Vad i hela friden tror män att de kan lära kvinnor?

Kommentera

