Extremt antifeministiska män som i sina självuppfunna roller förstör kvinnors och barns hela liv

Tänk en pappa som tvingar sin 16-åriga dotter att gifta sig med en man som han har valt ut åt henne? Tänk att ”maken” som pappan har valt ut, tar med dottern till ett annat land där hon inte känner en kotte och inte kan språket? Tänk att ”maken” förbjuder hans dotter att röra sig fritt i det nya landet? Tänk att ”maken” våldtar hans dotter varje dag/flera gånger per dag och dessutom förbjuder preventivmedel så att hon tvingas föda sju barn i tätt följd? Tänk att ”maken” grovt misshandlar både hans dotter och hans barnbarn? Tänk att dottern hamnar på sjukhus på grund av att maken till slut, halvt har slagit ihjäl henne? Tänk att ”maken” bara får 5 månaders fängelse för den brutala familjemisshandeln?

Tänk att dottern därefter måste flytta till Kvinnojouren och att Socialtjänsten omhändertar alla hennes sju barn, placerar dem i olika fosterhem långt bort från varandra? Tänk att hon inte får träffa några av barnen alls, däribland hennes ende son, då ”maken” hotar hans fosterföräldrar till livet samt att pojken blir hysterisk/traumatiserad när hans mamma måste lämna tillbaka honom till fosterföräldrarna? Tänk att dottern själv måste ansöka om skyddad identitet, byta namn och flytta 50 mil bort i det nya landet eftersom ”maken” planerar att mörda henne?

Jag känner hans dotter. Hon är så otroligt stark.

Jag skulle vilja fråga den antifeministiske pappan, varför han tog sig rätten att tvinga sin dotter att gifta sig? Jag skulle vilja fråga pappan, vem fan han tror att han är? Jag skulle vilja fråga pappan, om han är nöjd med de beslut som han enväldigt tog, åt sin dotter? Jag skulle vilja fråga pappan, varför han inte förstår att hans dotter inte vill ha med honom att göra? Jag skulle vilja fråga pappan, vad han tror att dottern skulle ha att säga till honom? Jag skulle vilja fråga pappan, varför han tycker/kräver att hans dotter (och i framtiden – hans sju barnbarn) skall komma och hälsa på honom eller ens tala med honom i telefon? Jag skulle vilja fråga pappan, varför han inte är riktigt klok?

Såhär går det i ett antifeministiskt samhälle, i mans-diktaturer, där män inbillas (och också tror på) att de har rätt att bestämma över kvinnor och barn genom de självuppfunna och självpåtagna rollerna som ”pappor” och ”makar”.

Jag skulle vilja skjuta hennes pappa. Jag skulle vilja skjuta ”maken” också.

 

6 thoughts on “Extremt antifeministiska män som i sina självuppfunna roller förstör kvinnors och barns hela liv

    • Äppelkind: Verkligen ett tragiskt livsöde och allt på grund av två män som har styrt och ställt och lekt ”män” i kvinnans och barnens liv. 😦

  1. För jävligt men jag har en fråga till och den riktar sig till socialtjänsten; Varför tog ni barnen från mamma och därmed ökade barnens och mammans trauma? Varför i hlevete hjälpte ni inte dem och såg till att de fick bo tillsammans? Att splittra dem gör inte något gott för dem, snarare tvärtom.

    • Ann: Exakt! Jag sade samma sak till mamman, dvs att Socialtjänsten istället borde ha hjälpt henne att kunna behålla sina barn. Men icke. Socialtjänsten i det här landet är, verkligen ÄR, mamma- och barnhatare. Patriarkalt styre.

  2. Får mig att tänka på familjen Sahindal, där samtliga män verkar ha drabbats av en hjärnparasit som äter upp områdena för logiskt tänkande, moral och empati — machoidiotmask, typ. En efter en går de under och drar oskyldiga med sig i fallet. Och så tycker de att det var _Fadime_ som skadade familjens heder …

    • M:et: Jamen exakt! Ett ypperligt exempel som du tar upp, med Fadime som är död nu pga dårar till män/pappor. Hur mycket dårar får män bli utan att omyndigförklaras egentligen? Ja, en börjar faktiskt undra om det är något fysiskt fel på män som t.ex en hjärnparasit. 😉

      Jag kan ärligt säga att nästan 100% av de kvinnor som jag känner som har ”drabbats” av något illa i livet, har drabbats pga MÄN. Pappor, söner, bröder och förstås – pojkvänner och makar som ställer till kaos. Det är allt ifrån det ”lilla” som t.ex utseendefixering och viktfixering som män prackar på alla kvinnor i sin närhet, till och med sina små döttrar och främmande kvinnor. Till det ”stora” som t.ex våldtäkter, sexuella övergrepp, misshandel och mord. Till nåt ännu värre – män med enorm makt att styra kvinnors och barns hela liv som t.ex Trump.

      Och sen, precis som du skriver, skyller de fega ynkryggarna ifrån sig på kvinnor och till och med på barn. 😦 😦 Sen kräver de kvinnors ”respekt” till råga på allt. Ha ha ha! Idioter.

Kommentera

