Sveriges Nationaldag

Idag är det Sveriges nationaldag..

Jag tänkte publicera ett klipp med vår nationalsång ”Du gamla du fria” men det tog emot. Jag känner mig nämligen inte särskilt stolt över att vara svensk längre.

Som kvinna, får jag ändå vara glad över att jag har blivit född i något av de nordiska länderna. Det har givit mig en viss frihet, som är få andra länders kvinnor förunnat.
Jag kan därför sträcka mig till att lägga ut en svensk flagga och hoppas på bättre tider.

Vill samtidigt passa på att göra reklam för Island. Har ni smakat deras yoghurt? Den är dyr men väldigt god och den varar länge, pga att den är ganska mäktig.

2 tankar om “Sveriges Nationaldag

  1. Jag minns Birgitta Anderssons "Jag är så glaaaad att jag är svensk, ho ho"Lite glad får man väl ändå lov att vara, det är jämförelsevis bra att bo här. Men nu börjar det bli dag för lite krafttag för att det ska fortsätta så./Tittarstorm

  2. Okej då..Det är väl jämförelsevis bra att bo här då..;)Men Island har ju en feministisk regering, skyr, hästar och varma källor..?Jag tror jag skall flytta, så får ni jobba själva mot aggressiva, fega och odemokratiska antifeminister;)

Lämna en kommentar