Måndags-Kul

Tänkte pigga upp oss alla inför den nya arbetsveckan, med något lite mer lättsmält och småkul.

Dumma citat: (från Damrummet)

”En lyktstolpe for mot min bil och skadade den på två ställen.”

/Okänd

”Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/tim.”

/Thomas Treshold, tågingenjör år 1835

”Det är väldigt svårt att ha ett ömsesidigt förhållande när den andra personen inte tillåter mig att vara med andra.”

/Axl Rose

”Dom vill ge oss en tredjedel av intäkterna, men vi sa att vi ska ha minst en fjärdedel.”

/Ingemar Johansson

Dumma sportcitat:

”Vitryssarna är alldeles för bleka.”

/Anders ”Ankan” Parmström kommenterar Kanada-Vitryssland, OS i Nagano.

”Det skulle ha varit pricken över isberget.”

/Bengt Johansson svarar på frågan vad ett VM-guld skulle ha betytt för honom och laget.

”Jag tror på teorin att om motståndarna gör mål, måste vi göra två mål för att vinna.”

/Howard Wilkinson

Världens tunnaste böcker:

”Allt män vet om kvinnor”

”Integritet – Ett porträtt” av Alex Schulman

”De vilda åren” av Göran Hägglund

”Vingåker – en reseguide”

”Säkra platser att besöka i USA”

”Laga gott med tofu”

”Saker jag inte har råd med” av Bill Gates

18 tankar om “Måndags-Kul

  1. Haha! Gillade särskilt avdelningen ”Världens tunnaste böcker”. Har bott utanför Vingåker i två år så… 🙂

      • Tja, jag gick ju på konstskola utanför Vingåker och det enda vi gjorde där var väl att köpa godis… Det var betydligt mer intressant att åka åt andra hållet, om en säger så…

      • Katrineholm (som då hade en fantastisk musikförening men nu finns det väl ingen anledning att åka dit längre… Finns Sultans kvar?) men oftast vidare till Stockholm förstås. Tågresan tog lagom lång tid för att dricka en vinare. Those where the days…
        Menar du att du också har gått på Kjesäter???

  2. Nu har jag skrivit ett utkast till Feministbloggpepp! Läs och tyck till, jag har lagt den som en egen sida längst upp i bloggen. Vilken veckodag är bäst att peppa på, tror du?

  3. Måste fråga om det du skrev i en tidigre tråd- Stämmer det att Erik aka Aktivarium bor hemma fortfarande eller var de en slutsats du drog som passade in på hans personlighet?

    Skulle inte bli et minsta förvånad om det stämmer efter mitt fruktlösa försök att resonera med honom. Han flydde fältet till sist från den blogg som vi diskuterade på. Lägligt för mig för då kunde jag inte bli blockad så han flydde istället. Går i stort sett aldrig in på hans egen blogg. Men får hjärnblödning för mindre.

    • Hmm: Jag skrev om Erik W under 2010 så om han fortfarande bor kvar hos mamma nu, år 2014, vet jag faktiskt inte. Har inte stött på honom och inte heller brytt mig om honom, efter hans och min roliga debatt för drygt fyra år sedan.;)

      Erik W ger intryck av att vara mycket förvirrad i hjärnan och det avspeglar sig i hans retorik. Det förvånar mig inte alls att han flydde från debatten när ingen möjlighet gavs att bli av med dig.

  4. Är det okej för dig att vi kallar det här projektet Feministpeppen? Jag tror det blir lättare för folk att komma ihåg och att det låter klatschigare än Feministbloggpeppen. Calle tycker att det är okej, jag ville höra med dig också bara 🙂

Lämna en kommentar