12 tankar om “Jimmie Åkesson (SD) är tillbaka efter nervsammanbrottet – går på antidepressiv medicin

  1. Jag är sån att jag brukar bli tacksam för det lilla och Skavlan var vassare än jag förväntat mig. Virtanen är missnöjd och jag förstår det med. Pinsamt, hemskt se alla fanzen som flockas i kommentarsfältet här… 😦 http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/fredrikvirtanen/article20540452.ab

    Jag förstår missnöjet med SVT som ger Åkezzon alldeses för mycket uppmärksamhet. Mår illa av hur det gullas med honom och krävs RESPEKT och högaktningsfullt! Sorry BUT NO CAN DO!

    • Flora T: Jag tyckte iofs att Skavlan tog sig mot slutet men i början var det för mesigt. Om man inte kan hantera en person som JÅ skall man inte heller bjuda in honom till sitt program. Frågan man kan ställa sig är varför han och SVT gjorde det? Min respekt för SVT är lika med noll sedan en lång tid tillbaka så jag är inte förvånad.

      ”I stället handlade det mesta om Åkessons utbrändhet och spelmissbruk. Det var sympatiskt, många delar samma erfarenheter. Han var gullig och skör.”

      Vilken antifeminist var det som sade, att män blir hånade om de är gulliga och sköra? 😉

      Gullig och skör? Jag ser en ny Hitler framför mig.

  2. Nej, du har rätt om SVT men jag tycker ändå Skavlan gjorde bra ifrån sig med tanke på de lågt ställda förväntningar jag hade. Jag hade väntat mig helmesande och no bite at all. Özz blir nu hudflängd även av del inom vänstern för att han inte visar nån noblesse mot Åkezzon. Tankarna går till Sahlin och Gudrun som man inte visade minsta pardon mot….

    • Flora T: Mina förväntningar var så långt ner de kan komma och därför kanske jag tyckte att Skavlan åtminstone tog sig mot slutet. Jag tycker att Skavlan tog sig vatten över huvudet (vanligt bland män) – han fixade inte det här. Han borde haft med sig någon som hjälp och första namnet som dyker upp är Gudrun Schyman. 🙂

  3. Måste säga att jag tycker Jimmie i skägg är lite lik någon annan kändis men
    jag kommer inte på vilken …

    Annars var det ju rätt förutsägbart att ingen annan vågade/ville sitta tillsammans
    med Jimmie under intervjun. Om de övriga gästerna hade varit svenskar hade
    detta också varit tämligen givet på förhand men nu var det ändå utlänningar. Dock
    applåderade ju publiken partiledarens inträde i studion, kanske uppmanade
    därtill av folket bakom programmet.

    Drar mig f ö bara till minnes Ulf Lundell som fått sitta ensam med Skavlan i
    intervjusituationen. Men då var det nog på egen begäran.

    • Ver: Usch han passar inte i skägg men ju sämre han ser ut desto bättre, så att säga.
      Det var nog viljan som saknades…?

      Uffe Lundell ville sitta ensam? Haha, vilken pajas.

      • Fast med Lundell var det väl så att Skavlan länge jagat honom som gäst
        och därför var beredd att kompromissa. I fallet med Jimmy tror jag nog att
        redaktionen insåg att det skulle bli svårt att hitta personer, beredda på att
        sitta och småprata otvunget med Jimmie. Men intervjun innebar förstås en
        s k winwinsituation för både SvT och SD.

        F ö tycker jag att Richard Jomshof är snyggare än Björn Söder …

      • Ver: Var det så viktigt att få Ulf Lundell som gäst i Skavlan? Jisses amalia, det finns ingen hejd på mäns beundran för varandra.

        Intervjun blev nog snarare en billig jätte-reklam för SD, med SVT:s goda hjälp. Jag trodde att nassar, rassar och kvinnohatare var utrotade i Sverige men ack vad jag bedrog mig.

        Jag tycker inte att nån av dem är snygga. Obs – jag har tolkningsföreträde i frågan i min egenskap av kvinna. 😉

  4. Så här skriver en klok kvinna i kommentarsfältet till Fredrik Virtanens artikel och Skavlan och Åkezzon för övrigt sprängfylld med SD:s gängse brutaldebattörer. Kunde inte sagt det bättre själv och hon förtjänar en eloge!

    ”Tänker att det kan vara positivt för SD:s medlemmars framtida förståelse för flyktingar som tvingats lämna allt och fly för att rädda livet.Som flytt från från krig för att överleva att Åkesson berättar om sina skador.

    SD:s partiledare har drabbats av psykiska funktionshinder i fredstid och tvingats fly från debattklimatet. Märk att han blev sjuk utan att varken mista sitt hem, familj, land eller sin inkomst. SD.s medlemmar lär sig här att människor är sårbara och behöver skydd efter att ha levt i ett stressande flykttillstånd, utan möjlighet till vila, under lång tid.

    Åkesson har under lång tid i sin självpåtagna roll som partiledare för SD utsatts för utfrysning, påhopp och som han måste upplevt det, ren mobbning av politiker, journalister och även av andra medborgare på grund av sina självvalda åsikter.

    Att han blev skadad av kränkningarna är det ingen tvekan om och märk då att han blev sjuk trots att skadeverkningar i form av ekonomisk invaliditet uteblev. De flesta som mobbas bort från arbetet och tvingas fly får förutom de psykiska skadorna och identitesförlust också ekonomiska skadeverkningar i form av ekonomisk invaliditet.

    En flykting som tvingas fly från allt får psykiska funktionshinder och hamnar dessutom i ekonomisk och identitetsmässig invaliditet.

    Är det kanske inte en tillfällighet att denne vältalige man drabbats av samma sjukdom som många av dem har, som han vill förvägra skydd efter att de flytt från krig har, i sitt bagage ? Finns det en mening med allt? Kan han ändra sina medlemmars syn på flyktingarnas situation efter att själv har fått känna på hur stressen som uppstår efter flykt skadar även om man bara tvingas fly från mobbning från dem med andra åsikter. Tänk er då in i hur det är att också tvingas lämna allt, hela sin livssituation och fly för sitt och familjens liv?”

  5. Läste om den stackaren som blev så illa ansatt av Skavlan så jag var tvungen att titta och såg ett vrak som lagt på sig och fått en framtand utslagen och såg allmänt stirrig ut. Nu är jag ingen fan av Skavlan men här var han bra. Jag tycker absolut inte att han gav sig på Jimmie! Snarare tvärtom. Jimmie blev väl inte tvingad till Skavlan! Dom är lömska som få och vad var det han sa, go to hell? med invandrarna då.

    Fy fan vad otäck han är och alla dom andra med och nu har Norges fascister gått i taket för det påhoppet. Jag ser många likheter med nazisterna hos SD. Dom smarta/onda i toppen och dom IQ-befriade som underdogs som gör skitgörat.

    • SQE: Ja, just det! Framtanden! Den tänkte jag också på! Har Jimpan varit i slagsmål? Trillat och slagit sig? Lelle gåbben, buhu…

      Det finns nog en anledning till att vi ser samma utveckling med rasism i både Norge, Danmark och Sverige. Allting har alltid en orsak och ett samband. Fy fan vad jag skäms över folk.

      Jamen precis? Det är ju samma fenomen överallt? Männen i toppen som låter underdogsen göra skitgörat åt dem. Och män (underdogsen)..? De fattar ju iiingentiiing!? Korkskallar.

Lämna en kommentar